Σάββατο 27 Αυγούστου 2011

Δεν μπορώ, δεν θέλω, να με κυνηγάει ΤΟ ΑΝΑΘΕΜΑ των γενεών ξεπουλώντας την προγονική μου γη


του Αναστάση Μάρκου
 
Πρόσφατα  και ένας άλλος αλλοεθνής ήρθε στη Δερόπολη με ένα σάκο με εκατομμύρια λεκ. Ζητάει να αγοράσει δύο στρέμματα γης στην εθνική οδό. Συναντά στο χωριό και τον κύριο Τ. Και άρχισε η συζήτηση:

- Πόσα λεφτά  θέλεις;  του λέει.

- Δεν πουλάω τη γη του πατέρα μου και των προγόνων μου, πως σου πάει στη γνώμη να κάνω εγώ αυτή την προστυχιά, τι με πέρασες εμένα. Εγώ και να πεθάνω από την πείνα , αυτό δεν θα το έπραττα ποτέ, απαντάει.

  Ο ξένος , αφού είδε πως ήταν ανένδοτος και δεν έκανε πίσω με τίποτα έφυγε. Την άλλη μέρα ήρθε ξανά με περισσότερα λεφτά και με πολλά άλλα κόλπα και του λέει :

- Ε, τώρα τι λες , τα βλέπεις όλα αυτά θα είναι δικά σου!!!

- Δεν έχω  εγώ τέτοιο δικαίωμα να ξεπουλήσω  τον τόπο μου. Τα χωράφια αυτά με θυσίες και με πολλά προβλήματα τα βάσταξαν οι πρόγονοί μας στους αιώνες , για να μείνουν καθαρά ελληνικά τα χωριά μας. Αν κάνω τέτοια πράξη, τέτοιο έγκλημα, θα με κυνηγάει από κοντά η κατάρα και θα έχω ΤΟ ΑΝΑΘΕΜΑ όλων των γενεών, θα δείχνουν εμένα και την οικογένειά μου με το δάχτυλο.

- Δεν καταλαβαίνω γιατί το πήρες τόσο από καρδιάς, αγοροπωλησία κάνουμε.

- Δεν μπορείς  να με καταλάβεις. Αυτή η γη είναι η ζωή μας. Πόσες φορές και πόσοι έχουν προσπαθήσει να μας την πάρουν. Μας την άρπαξε όλη ο Τούρκος κατακτητής. Εμείς ,όμως, δεν χωριστήκαμε απ’ αυτή. Δουλέψαμε σαν εργάτες στη γη μας, για να την έχομε και να μη αλλάξομε την πίστη μας….! Ξανά, τελευταία, μας την πήραν στις λεγόμενες κοοπερατίβες. Επιτέλους τώρα μας την ξανάδωσαν, την καλλιεργήσιμη γη.  
Εσύ τώρα λες να στη δώσουμε εσένα, μετά από όσα τραβήξαμε;

- Μα, έχουν πουλήσει και άλλοι, μάλιστα και με την έγκριση της επαρχίας…

- Ναι, ξέρω. Σπάνιες περιπτώσεις. Πάντα υπάρχουν Εφιάλτες, που θα έχουν σίγουρα κακό τέλος………! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου