Δευτέρα, 30 Ιουλίου 2012

Τι πρέπει να κάνουμε για τους εθνομάρτυρες μας;


Mε την πένα του Σωκράτη Παπαδόπουλου

Ο Μηνάς Σπ.Πάρας, ο Μαντέλα της Βορείου Ηπείρου, στο βιβλίο του «46 χρόνια στα κάτεργα» γράφει  τα εξής:

« Το δικαστήριο, λοιπόν, συνεχίζει τη δουλειά του... Την πρώτη μέρα δικάζεται  μια ομάδα από τη Δερόπολη. Θυμάμαι ότι ο γιατρός Λαμποβιτιάδης καταδικάστηκε εις θάνατο... Τον Λαμποβιτιάδη τον συνάντησα τυχαίως στην είσοδο της φυλακής, στο  κλουβί. Τον έβγαζαν έξω από τα ανακριτήρια, ενώ εμένα με έφερναν μέσα, ύστερα από πολλές ανακρίσεις. Χαμηλόφωνα και κοιτάζοντας τάχατες αλλού, του έδωσα θάρρος. Ήταν  όμως  ατρόμητος, όπως κατάλαβα. Χαμογελώντας μου ψιθύρισε: «Γρήγορα τους έρχεται το τέλος». Αργότερα εκτελέστηκε. Του αξίζει ανδριάντας». Αυτά γράφει ο μακαρίτης Πάρας, που υπέφερε πάρα πολλά στα κάτεργα της κόκκινης δικτατορίας και άφησε την τελευταία του πνοή στις ΗΠΑ.

          Ο Πάρας προτείνει την ανέγερση ανδριάντα του εθνομάρτυρα Γρηγόρη Λαμποβιτιάδη.
Στο προηγούμενο φύλο  αναφερθήκαμε σ΄ έναν άλλο εθνομάρτυρα, τον Βασίλειο Σαχίνη, που οι κόκκινες φάλαγγες τον εξόντωσαν και σήμερα δεν γνωρίζουμε ούτε τον τάφο του.
Αυτοί οι άνθρωποι του χώρου μας, που αγωνίστηκαν και θυσιάστηκαν για την ελευθερία, τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα αξίζει, να τιμούνται πάντοτε και να απαθανατιστούν με την ανέγερση μνημείων  στα χωριά τους. Κι αυτό θα είναι  τιμή μας.


         Το Ελληνικό Θαύμα

«Γιατί άραγε ο πολιτισμός γεννήθηκε στην Ελλάδα και όχι αλλού; Είναι ένα  ερώτημα που με απασχόλησε ιδιαίτερα και εξακολουθώ να το θεωρώ από τα γοητευτικότερα μυστήρια της ιστορίας», γράφει ο Μιchael Grant. 
Ενώ ο Γεώργιος Χ, γράφει:

- Και ποιος  μπορεί να ισχυριστεί ότι, εάν φέρουμε εδώ Μογγόλους ή Αβοριγινούς, αυτοί μετά από κάποιες γενεές θα μεταλλαγούν σε Ανθέμιους, Ισιδώρους, Παλαιολόγους;

-Ένα έδαφος, όσο κατάλληλο και αν είναι για να αποδώσει φυτά, άνθη, καρπούς, δεν θα τα δώσει ποτέ από μόνο του. Χρειάζεται και ο κατάλληλος σπόρος.

-Τοπία, πλαστικότητα, φως, θάλασσα κτλ. είναι καταστάσεις που από μόνες τους δεν παράγουν τίποτε. Μόνον όταν συνυπάρχουν με τους κατάλληλους ανθρώπους, μεταμορφώνονται σε  «προϋποθέσεις»  για έξοχες δημιουργίες.

-Το ελληνικό θαύμα δεν ερμηνεύεται με την αναλογική μέθοδο. Διότι δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα άλλο ιστορικό φαινόμενο. Και, επίσης, δεν έχει κανένα ανάλογο προηγούμενο.

-Το «Ελληνικό θαύμα» είναι αποτέλεσμα  πολλών παραγόντων, μεταξύ των οποίων υποστηρίζω την πρωτοκαθεδρία κατέχει ο υποκειμενικός παράγων, η ανθρώπινη συνιστώσα, ο Έλληνας με την ιδιομορφία του, την ιδιοσυγκρασία, την φυσική του ιδιαιτερότητα.

Διαπιστώσεις ξένων:

J. Brunschwch: «Η μεγάλη, η αναφαίρετη πρωτοτυπία των  Ελλήνων συνίσταται στο ότι είναι Έλληνες...Αντιθέτως οι Ρωμαίοι και εμείς ευρισκόμαστε σ’ ένα σάκο από ελληνικό δέρμα. Ούτε  οι Ρωμαίοι ούτε εμείς είμαστε Έλληνες, απλώς τους μιμούμεθα.
Οι Ρωμαίοι μπορούσαν να  αυτοαποκαλούνται άμεσοι κληρονόμοι των Ελλήνων, ενώ εμείς (Ευρωπαίοι) είμαστε μόνον έμμεσοι κληρονόμοι τους, κληρονόμοι των κληρονόμων.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου