Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2010

Αριστοτέλης Γκούμας: Ο τελευταίος μάρτυρας της Χειμάρρας

Φρίκη, ὀδύνη καὶ ἀποτροπιασμὸ προξένησε στὸν ἑλληνισμὸ ὅπου γῆς, ἡ εἴδηση ποὺ ἔσκασε σὰν βόμβα  στὶς 13 Αὐγούστου ἀπὸ τὴν πολύπαθη ὅσο καὶ ἡρωικὴ Χειμάρρα τῆς Βορείου Ἠπείρου. Μία συμμορία(γιατί περὶ συμμορίας πρόκειται) νέων Ἀλβανῶν σκότωσαν ἐν ψυχρῶ ἕνα νεαρὸ βορειοηπειρώτη, τὸν 37/χρoνο Ἀριστοτέλη Γκούμα τοῦ Ἠλία, γιατί τολμοῦσε νὰ μιλάει ἑλληνικὰ μέσα στὸ μαγαζί του. Περιστατικὰ λεκτικῆς βίας ὅσο καὶ συμπλοκῶν παρατηρήθηκαν ἀρκετὰ συχνὰ τὰ τελευταῖα χρόνια,  ἀπὸ ὁμάδες «ἀγανακτισμένων» ἀλβανῶν ποὺ περιφέρονταν στὴν περιοχὴ βρίζοντας καὶ ἀπειλώντας ὅποιον μιλοῦσε ἑλληνικὰ  καὶ γράφοντας ὑβριστικὰ συνθήματα στοὺς τοίχους τῶν σπιτιῶν καὶ τῶν καταστημάτων τῶν Ἑλλήνων.Παρόμοια περιστατικὰ εἴχαμε καὶ στὶς τελευταῖες 3 ἐκλογικὲς ἀναμετρήσεις ὅπου ὁλόκληρος ὁ κρατικὸς μηχανισμὸς τῆς Ἀλβανίας μὲ τραμπουκισμοὺς καὶ βιαιότητες προσπάθησε νὰ νοθεύσει τὴν ἐκλογικὴ βούληση τῶν Χειμαριωτῶν. Ὡστόσο στὴν περίπτωση αὐτὴ οἱ προκλήσεις εἶχαν τραγικὴ κατάληξη.

 Ὅπως  μᾶς ἐνημέρωσε  ἡ ἕνωση Χειμαριωτῶν, «ἀπὸ τὴ Δευτέρα 9 Αὐγούστου ὁμάδες ἐγκάθετων ἔφθασαν στὴν Χειμάρρα. Δημιούργησαν ἀλλεπάλληλα ἐπεισόδια, ἀντιμετώπιζαν μὲ ἄσχημο τρόπο τοὺς ντόπιους, ἦρθαν στὰ χέρια μὲ ἀρκετοὺς καὶ σὲ κάποιες περιπτώσεις ἀπείλησαν μὲ μαχαίρια. Ἀφορμὴ ἦταν ἡ ἑλληνικὴ γλώσσα ποὺ ἄκουγαν νὰ μιλοῦν οἱ Χειμαρριῶτες.
      Οἱ Χειμαρριῶτες εἶχαν καταγγείλει στὴν ἀστυνομία τὰ γεγονότα καὶ εἶχαν ἐκδηλώσει τὴν πρόθεσή τους νὰ καταθέσουν μήνυση κατὰ τῶν συγκεκριμένων ἀτόμων ἀλλὰ ὁ ἀστυνομικὸς διοικητὴς ὄχι μόνο δὲν τοὺς ἐπέτρεψε,ἀλλὰ τοὺς προπηλάκισε λεκτικὰ καὶ τοὺς ἀπομάκρυνε μὲ προσβλητικὸ τρόπο συνεπικουρούμενος ἀπὸ ὁμάδα ἀνδρῶν του.
      
Λίγο πρὶν ἀπὸ τὰ μεσάνυχτα (12 πρὸς 13 Αὐγούστου), στὸ Καμπὶ τῆς παλαιᾶς Χειμάρρας, καὶ ἐνῶ ὑπῆρχε ἀκόμα ἀρκετὸς κόσμος ἔξω, ἔβρισαν τὸν ἄτυχο Ἀριστοτέλη Γκούμα. Αὐτὸς δὲν ἄντεξε τὶς συνεχεῖς προκλήσεις καὶ τὸν ἐξευτελισμό, ἀντέδρασε καὶ προσπάθησε νὰ τοὺς ἀπομακρύνει καλώντας τους νὰ λύσουν τὸ «ζήτημα» λίγο μακρύτερα. Ἡ ἀποκοπὴ τοῦ Ἀριστοτέλη ἀπὸ τοὺς συντοπίτες του, θεωρήθηκε ὡς εὐκαιρία γιὰ τοὺς δράστες. Αὐτοὶ ἐπιβιβάστηκαν σὲ αὐτοκίνητο καὶ ὅρμησαν ἐναντίον του καὶ στὴν συνέχεια πέρασαν μὲ τὸ ὄχημα πάνω ἀπὸ τὸ σῶμα του.»
     Τὸ πρωτοφανὲς αὐτὸ γεγονὸς(καθὼς τὰ τελευταία χρόνια ἀρκετοὶ εἶχαν πιστέψει ὅτι ἡ Ἀλβανία ἀπαλλάχθηκε πιὰ ἀπὸ αὐτὲς τὶς πρακτικὲς)  ἦταν ἡ σταγόνα ποὺ ξεχείλισε τὸ ποτήρι τῆς ὀργῆς τῶν Χειμαρραίων. Λαὸς ἀνυπότακτος καὶ σκληροτράχηλος ἀπὸ τὰ  πανάρχαια χρόνια, ποὺ ὑπέφερε τὰ πάνδεινα ἀπὸ τὸ κομμουνιστικὸ καθεστὼς τοῦ Χότζα χωρὶς νὰ χάσει τὴν ἑλληνικότητά του,  δὲν ἄντεξε αὐτὸ τὸ βάρβαρο ἔγκλημα, σὲ ἐποχὲς ὑποτίθεται δημοκρατικῆς ἐλευθερίας.

      Μετὰ τὴν ἀποτρόπαια αὐτὴ δολοφονία ἀναβρασμὸς καὶ ὀργὴ ἐπικράτησε στὴν περιοχἠ. Οἱ Χειμαρριῶτες ἀπέκλεισαν τὸν ὁδικὸ ἄξονα Αὐλώνας –Ἁγίων Σαράντα ποὺ διέρχεται ἀπὸ  τὴν Χειμάρρα καὶ ἀποτελεῖ τὸν κύριο τουριστικὸ ἄξονα τῆς Ἀλβανίας. Ἡ ἀγανάκτησή τους  ξεχείλισε ὅταν τὰ ἀλβανικὰ ΜΜΕ προσπάθησαν νὰ παρουσιάσουν τὸν φόνο σὰν αὐτοκινητιστικὸ ἀτύχημα. Ἡ ἑνωμένη καὶ δυναμικὴ  αὐτὴ ἀντίδραση ποὺ προκάλεσε ἕνα ἄνευ προηγουμένου κυκλοφοριακὸ ἔμφραγμα ἐπὶ 14 ὧρες (οἱ κάτοικοι εἶχαν δηλώσει ὅτι θὰ ἔκλειναν τὸ δρόμο ὡς τὴν ὥρα τῆς κηδείας στὶς 12 τὸ μεσημέρι τῆς 13ης Αὐγούστου) ἔκανε τὸ θέμα καὶ συνακόλουθα καὶ τὴ δολοφονία, πρώτη εἴδηση στὰ ἀλβανικὰ ΜΜΕ καὶ ξαφνικὰ τὸ ἀλβανικὸ κράτος εἶχε νὰ διαχειριστεῖ μία κρίση ποὺ προφανῶς ξέφευγε ἀπὸ τὸν ἔλεγχο καὶ τοὺς ὑπολογισμούς του
       Ἄμεση ἦταν βεβαίως καὶ ἡ ἀντίδραση τῶν πολιτικῶν φορέων τῶν Βορειοηπειρωτῶν μὲ τὴν ΟΜΟΝΟΙΑ, τὸ ΚΕΑΔ ἀλλὰ καὶ ἄλλες ὀργανώσεις νὰ καταδικάζουν τὴ δολοφονία καὶ ὅσα προηγήθηκαν, νὰ διαμαρτύρονται στοὺς διεθνεῖς φορεῖς γιὰ τοὺς ἐθνοτικοὺς διωγμοὺς εἰς βάρος τῶν Χειμαρριωτῶν καὶ νὰ ζητοῦν τὴν παραδειγματικὴ τιμωρία τῶν ἐνόχων.Παράλληλα οἱ Ἕλληνες ἔπαρχοι στὸ χῶρο τῆς Β. Ἠπείρου προχώρησαν σὲ συμβολικὸ κλείσιμο γιὰ 1 ὥρα τῶν ὑπηρεσιῶν στὶς ἐπαρχίες τους, στὴ μνήμη τοῦ Ἀριστοτέλη. Πιστεύουμε ὡστόσο ὅτι ἡ ἀντίδραση τῶν φορέων τῆς μειονότητας θα μποροῦσε νά εἶναι πιό δυναμική, καθώς οἱ μόνες ἐκδηλώσεις διαμαρτυρίας  ὀργανώθηκαν ἀπό τους ἴδιους τούς Χειμαρραίους αὐτόβουλα,  χωρίς να πρωτοστατεῖ ἡ ΟΜΟΝΟΙΑ. Ἐπίσης πιστεύουμε ὅτι θά μποροῦσε τόν Ἀριστοτέλη νά τόν ἀποχαιρετήσει  καί νά τόν τιμήσει ἐπίσημα ἡ ἡγεσία τῆς μειονότητας κατά τή διάρκεια τῆς νεκρωσίμου ἀκολουθίας.
        Στὴν περίπτωση αὐτὴ  μάλιστα εἴχαμε γιὰ πρώτη φορά, καταδίκη της δολοφονικῆς αὐτῆς ἐνέργειας καὶ ἀπὸ τὸν Μακαριώτατο Ἀρχιεπίσκοπο Τιράνων καὶ πάσης Ἀλβανίας κ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ ὁ ὁποῖος βρισκόταν στὴν περιοχὴ τῆς Δροπόλεως  γιὰ τὸν ἑορτασμὸ τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου, μὲ τὴν ἑξῆς ἰδιαίτερα αὐστηρὴ δήλωση:
       «Μὲ ὀδύνη συμμετέχω στὸ βαθὺ πόνο ποὺ προκάλεσε ἡ δολοφονία τοῦ Ἀριστοτέλη Γκούμα στὴ Χειμάρρα, δεόμενος ὅπως ὁ Θεὸς ἀναπαύσει ἐν εἴρηνη τὴν ψυχή του.Τέτοιες ἀδικαιολόγητες βίαιες πράξεις, ἀπόλυτα καταδικαστέες ἀπὸ κάθε ἐχέφρονα, ἀπειλοῦν νὰ δυναμιτίσουν τὸ κλίμα ἁρμονικῆς συνυπάρξεως, γιὰ τὸ ὁποῖο ὅλοι οἱ σώφρονες πολίτες τῆς Ἀλβανίας ἔχουν ἀγωνισθεῖ. Καὶ ἀκόμη ἀπειλοῦν νὰ πυροδοτήσουν νέες συγκρούσεις καὶ μίση στὴν εὐρύτερη περιοχή.
        Στην κρίσιμη λοιπὸν αὐτὴ στιγμή, ἀπαιτεῖται ἀπὸ κάθε ὑπεύθυνο νηφαλιότητα, ἀποφυγὴ αὐτοδικιῶν, ἀναζήτηση τῆς ἀλήθειας καὶ ἐπιβολὴ τῆς δικαιοσύνης. Καὶ ἀκόμη ἐπιβάλλεται νὰ ἐνταθοῦν οἱ εἰλικρινεῖς προσπάθειες γιὰ νὰ ἐξασφαλιστεῖ ὁ σεβασμὸς τῆς ἐλευθερίας κάθε πολίτη καὶ ὅλων γενικῶς τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων του.»

        Στὴν  Ἑλλάδα ποὺ ἤδη παραμονὲς Δεκαπενταυγούστου τὰ πάντα ἔχουν νεκρώσει,  ἦταν μεγάλος ὁ φόβος μας ὅτι τὸ φρικτὸ αὐτὸ ἔγκλημα θὰ θαφτεῖ στὴ θερινὴ ραστώνη τῶν ἡμερῶν καὶ στὴ συνήθη ἀπραξία τῆς ἑλληνικῆς πολιτείας. Ὡστόσο ὅλοι οἱ βορειοηπειρωτικοὶ σύλλογοι καὶ φορεῖς,(πολύ σημαντικός ὑπῆρξε ἐδῶ ὁ ρόλος τῶν ἱστοσελίδων)    βομβαρδίζουν ἀπὸ τὸ πρωὶ τὰ ἑλληνικὰ ΜΜΕ μὲ ἀνακοινώσεις καὶ ἀνταποκρίσεις ἀπὸ τὴ Χειμάρρα. Τὸ ἀδιανόητο αὐτὸ καὶ βάρβαρο γεγονὸς, νὰ χάσει τὴ ζωὴ του ἕνας Ἕλληνας ἐπειδὴ  καὶ μόνο μιλοῦσε ἑλληνικὰ, συγκλονίζει τὸν ἑλληνισμὸ σὲ ὅλη τὴν οἰκουμένη. Ἡ ἀντίδραση τῆς ἀξιωματικῆς ἀντιπολίτευσης γύρω στὶς 3 τὸ μεσημέρι ἀλλὰ καὶ πρὸς τιμήν τους καὶ ὅλων σχεδὸν τῶν κομμάτων τῆς Βουλῆς,καθώς καί τῶν νεολαιῶν τοῦ ΠΑ.ΣΟ.Κ, τῆς Ν.Δ. καί τοῦ ΛΑ.ΟΣ.  ἀναγκάζει καὶ τὴν κυβέρνηση ἔστω καὶ καθυστερημένα τὸ βράδυ τῆς ἴδιας ἡμέρας νὰ καταδικάσει τὸ γεγονὸς καὶ νὰ ζήτησει ἀπὸ τὴν ἀλβανικὴ πλευρὰ τὴν πλήρη διαλεύκανσή του.(Ἐπικροτοῦμε  ἐδῶ καὶ τή δήλωση τῆς νεολαίας τοῦ ΠΑΣΟΚ ποὺ καταδικάζει ἀπερίφραστα τὸ γεγονὸς καὶ ζητᾶ τὸν σεβασμὸ τῶν δικαιωμάτων τῶν Ἑλλήνων στὴν περιοχὴ τῆς Βορείου Ἠπείρου, ὅρο πού χρησιμοποιεῖ γιά πρώτη φορά ἀπό ὅσο γνωρίζουμε) Σὰν ἀποτέλεσμα ἡ δολοφονία τοῦ Ἀριστοτέλη μεταδίδεται ἐκτενέστατα ἀπὸ τὰ ἑλληνικὰ τηλεοπτικὰ κανάλια καὶ γιὰ πρώτη φορὰ ἴσως, παρουσιάζεται χωρὶς παρωπίδες ἡ οὐσία τῶν γεγονότων. Ὅτι δηλαδὴ οἱ Ἀλβανοὶ ἀρνοῦνται στὴ Χειμάρρα τὴν ἀδιαμφισβήτητη ἑλληνικότητά της.
    Στὴ Χειμάρρα οἱ κάτοικοι μὲ βουβὸ πόνο καὶ ἀξιοπρέπεια κηδεύουν τὸ παλληκάρι τους  ποὺ ἔφυγε τόσο ἄδικα. Τὸ φέρετρό του σκεπασμένο μὲ τὴ γαλανόλευκη σημαία εἶναι ἀπὸ μόνο του μία γροθιὰ στὸ στομάχι σὲ ὅλους ὅσους  θεωροῦν πὼς μὲ τὴ  βία θὰ σβήσουν τὴν ἑλληνικότητα τῆς περιοχῆς. Ἐντύπωση ὡστόσο καὶ σοβαρὰ ἐρωτηματικὰ προκαλεῖ τὸ γεγονὸς πὼς στὴ σορὸ δὲν ἔγινε νεκροψία ἀπὸ ἰατροδικαστὴ μὲ ὅτι αὐτὸ μπορεῖ νὰ σημαίνει γιὰ τὴ δικαστικὴ ἐξέλιξη τῆς ὑπόθεσης.

    Ἡ ἀλβανικὴ κυβέρνηση τρομαγμένη ἀπὸ τὰ ἀποτελέσματα τῆς βίας ποὺ ἡ ἴδια ἀνέχθηκε τόσο καιρό, ἀντιδρᾶ καὶ καταδικάζει τὸ γεγονός. Ἡ ἀστυνομία συλλαμβάνει ἔξι ἀπὸ τὴν ὁμάδα τῶν δραστῶν(19-25 ἐτῶν) καὶ ἐπικηρύσσει τὸν ὁδηγὸ Ἰλὶρ Μουκάι ποὺ διέφυγε προσωρινὰ ἀλλὰ παραδίδεται μετὰ ἀπὸ τρεῖς ἡμέρες. Οἱ γελοῖες δικαιολογίες τους περὶ ἀτυχήματος καταρρίπτονται ἀπὸ τὶς μαρτυρίες τῶν Χειμαριωτῶν ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὸ γεγονὸς ὅτι ὅλοι τους φέρονται ὡς μέλη σὲ διαδικτυακὲς ὁμάδες μὲ ἐθνικιστικοὺς προανατολισμούς.
       Ὁ ἀλβανὸς πρωθυπουργὸς Σαλὶ Μπερίσα μὲ μία πρωτοφανῆ ὅσο καὶ «πονηρὴ» δήλωσή του ἀποδέχεται μπροστὰ στὶς ἔντονες ἀντιδράσεις, ὅτι δὲν πρόκειται γιὰ ἀτύχημα, ἐνῶ ἀναγνωρίζει καὶ τὸ «δίγλωσσο» χαρακτῆρα τῆς περιοχῆς, ἂν καὶ αὐτὸ συμβαδίζει μὲ τὴν ἐπίσημη ἀλβανικὴ θέση ὅτι δηλαδὴ οἱ Ἕλληνες ἦρθαν στὴ «νότιο Ἀλβανία» πρὶν 200 χρόνια ὡς καλλιεργητές ἀπὸ τὸν Ἀλὴ Πασὰ  καὶ δὲν εἶναι γηγενεῖς στὸν τόπο αὐτό.

(Ἡ μετάφραση ὅπως δημοσιεύθηκε στα ΜΜΕ)
«Ὁ φόνος ἑνὸς ἀνθρώπου σὲ κάθε περίπτωση, ἀλλὰ μὲ σκοπὸ, εἶναι ἕνα ἄσχημο καὶ καταδικαστέο ἔγκλημα. Τὰ κίνητρα σὲ περίπτωση ποὺ ἀποδειχθοῦν αὐτὰ ποὺ λέγονται εἶναι ἀκόμα πιὸ ἄσχημα. Ἡ κυβέρνηση ζήτησε καὶ ζητᾶ ἀπὸ τὰ ὄργανα τῆς τάξης νὰ καταβάλουν κάθε προσπάθεια γιὰ νὰ παραπέμψουν τὸν κύριο δράστη αὐτοῦ του ἐγκλήματος ἐνώπιον της δικαιοσύνης. Ἐπισημαίνω ἄλλη μία φορά, σὲ περίπτωση ποὺ ἀποδειχθοῦν τὰ κίνητρα ποὺ ἀναφέρουν τὰ ΜΜΕ, ἀλλὰ καὶ ἄλλα ἄτομα, τὸ μετατρέπει αὐτὸ τὸ ἔγκλημα ἀκόμα πιὸ σκληρό. Εἶναι μία πράξη ἑνὸς ἀκραίου καὶ τυφλοῦ φανατισμοῦ. Δὲν πιστεύω νὰ ὑπάρχουν ἀλβανοὶ ποὺ νὰ μὴν γνωρίζουν ὅτι ἡ κοινότητα σὲ αὐτὴ τὴν πόλη εἶναι δίγλωσση καὶ τοῦτο ὄχι σήμερα ἀλλὰ ἀπὸ 100 χρόνια πρὶν καὶ 200 χρόνια πρίν. Νὰ ἀπαντᾶς στὴν γλώσσα ποὺ προτιμᾶς. Νὰ ἀπαντᾶς καὶ νὰ συμβαίνει αὐτὸ εἶναι πολὺ βαρύ. Μ’ ὅλα ταῦτα, αὐτὰ θὰ τὰ ἐρευνήσει καὶ θὰ τὰ διακριβώσει ἡ δικαιοσύνη…Δράττομαι καὶ αὐτῆς τῆς εὐκαιρίας, νὰ ἐκφράσω ἐκ νέου τὰ συλλυπητήρια στὴν οἰκογένεια, διότι εἶναι μία ἄσχημη πράξη τὸ νὰ σκοτώνεις κάποιον ὅταν ἐκεῖνος βρίσκεται στὸ δρόμο γιὰ τὸ σπίτι του. Εἶναι μία βάρβαρη πράξη».
        
   Βεβαίως ὁ κ. Μπερίσα θὰ ἔπρεπε νὰ ξέρει ὅτι αὐτὸ τὸ γεγονὸς ἦταν ἀκριβῶς ἀποτέλεσμα τῆς ἐπίσημης ἀλβανικῆς πολιτικῆς ποὺ γιὰ χρόνια φανατίζει τοὺς Ἀλβανοὺς ὅτι ἡ Χειμάρρα εἶναι προπύργιο τοῦ ἀλβανικοῦ ἔθνους, ὅτι τὰ ἑλληνικὰ οἱ κάτοικοι τὰ μάθανε στὴν Ἑλλάδα, ὅτι οἱ Χειμαραῖοι πρόδωσαν τὴν γλώσσα καὶ τὴν καταγωγή τους καὶ ξιπάζονται νὰ μιμοῦνται τοὺς Ἕλληνες. Αὐτὰ ὅλα ἀναπαράγουν ὁ Τύπος, ἡ τηλεόραση καὶ τὰ σχολικὰ βιβλία καὶ αὐτὰ εἶναι ποὺ φανάτισαν καὶ τὴν ὁμάδα τῶν νέων ποὺ διέπραξε τὸ ἀπίστευτο φονικό. Ἂν αὐτὰ δὲν διορθωθοῦν καὶ ἂν ἡ Ἀλβανία δὲν κυττάξει κατάματα τὴν ἀλήθεια, πολὺ φοβούμαστε πὼς τὰ κροκοδείλια αὐτὰ δάκρυα  δὲν θὰ ἔχουν καμμία ἀπολύτως σημασία. Στὴν ἐκτίμηση αὐτὴ συντείνει καὶ τὸ γεγονὸς ὅτι ἤδη εἴχαμε περιστατικὰ ἐκφοβισμοῦ μὲ πυροβολισμοὺς ἔξω ἀπὸ τὸ σπίτι τοῦ Γκούμα στὴ Χειμάρρα ἀλλὰ καὶ ἔντονη προσπάθεια ἡρωοποίησης τῶν δραστῶν ἀπὸ κύκλους τῶν ἀλβανικῶν ΜΜΕ  ποὺ τοὺς θεωροῦν θύματα καὶ ζητοῦν τὴν ἄμεση ἀπελευθέρωσή τους.

        Κλείνοντας τὴν ἀνασκόπηση τοῦ θλιβεροῦ αὐτοῦ γεγονότος δὲν μποροῦμε νὰ μὴν ἐπισημάνουμε κάποια πράγματα ποὺ πιστεύουμε πὼς εἶναι χρήσιμα γιὰ τὴν ἐπιτυχέστερη ἔκβαση τοῦ ἀγώνα γιὰ τὴν προστασία τῶν δικαιωμάτων τῶν βορειοηπειρωτῶν ἀδελφῶν μας.
         Πρῶτον ὁ δυναμισμὸς καὶ ἡ ἀγωνιστικότητα τῶν κατοίκων τῆς Χειμάρας ποὺ δὲν ἀνέχθηκαν μοιρολατρικὰ τὸν φόνο τοῦ συμπατριώτη τους, εἶχε σὰν ἀποτέλεσμα νὰ ταρακουνηθεῖ τὸ ἀλβανικὸ κράτος καὶ νὰ ἀντιδράσει ἔστω καὶ σπασμωδικὰ ὑπὲρ τοῦ δικαίου καὶ τῆς δημόσιας τάξης. Αὐτὸ εἶναι ἕνα μήνυμα καὶ πρὸς τοὺς Βορειοηπειρῶτες ἀδελφούς μας καὶ τὴν ἡγεσία τους, ἀλλὰ καὶ πρὸς ὅλους ὅσους πονοῦν αὐτὸν τὸν τόπο. Οἱ ἴδιοι πρέπει νὰ ἀντιδροῦν μαζικά, δυναμικὰ καὶ μὲ σθένος στὴν παραβίαση τῶν δικαιωμάτων τους. Τώρα εἶναι ἡ στιγμή για ὅσους θέλουν να λέγονται ἡγέτες τοῦ ἑλληνισμοῦ να διεκδικήσουν ἀνοικτά και χωρίς περιστροφές, ἐπαναφορά τῆς ἐλληνικῆς ἐθνικότητας στή Χειμάρρα καθώς και ἄνοιγμα ἑλληνικοῦ δημοσίου σχολείου ἐκεῖ. Καί αὐτό νά μήν περιορίζεται μόνο σέ δηλώσεις στά ΜΜΕ ἀλλά νά κατατίθεται σέ ἐπίσημες προτάσεις προς την ἀλβανική κυβέρνηση και να τίθεται ὡς ἀπαραίτητο (sine qua non) προαπαιτούμενο γιά προεκλογικές συνεργασίες  Ἀνούσιες λεκτικὲς διαμαρτυρίες ἢ συμπόρευση μὲ τὰ ἀλβανικὰ πολιτικὰ κόμματα για προσωπικό πολιτικό ὄφελος δὲν ἔδωσαν οὔτε μποροῦν νὰ δώσουν λύση  στὰ προβλήματα τῆς ἑλληνικῆς κοινότητας τῆς Βορείου Ἠπείρου  οὔτε νὰ ἀναγκάσουν τοὺς ἀλβανοὺς νὰ τὴ σεβαστοῦν. 

Παράλληλα ἡ ἑνότητα στὴ δράση τόσο τῶν Βορειοηπειρωτῶν στὴ γενέτειρά τους καὶ στὴν Ἑλλάδα ὅσο καὶ τῶν βορειοηπειρωτικῶν φορέων στὸν ἑλλαδικὸ χῶρο καὶ  στὸ ἐξωτερικό, εἶναι φανερὸ ὅτι συντελεῖ στὴν ἐπιτυχία τῆς ἑκάστοτε προσπάθειας ἀλλὰ κυρίως καὶ στὴν ἀφύπνιση τοῦ συνήθως κοιμώμενου ἑλληνικοῦ κράτους ὅπως ἔγινε στὴν περίπτωση αὐτή. Καὶ δὲν μποροῦμε παρὰ νὰ χαιρετίσουμε  τὸ γεγονὸς ὅτι ἔστω καὶ μὲ καθυστέρηση, ἡ δολοφονία τοῦ Ἀριστοτέλη Γκούμα καταδικάστηκε ἀπὸ τὸ σύνολο τοῦ πολιτικοῦ κόσμου τῆς πατρίδας μας καὶ εἰδικὰ ἀπὸ τὶς πολιτικὲς νεολαῖες. Ἐπίσης πολλὰ ΜΜΕ κάλυψαν μὲ ἀναλυτικὸ ρεπορτὰζ τὰ γεγονότα, ἀναδεικνύοντας καὶ ἐνημερώνοντας οὐσιαστικὰ (ὅπως δὲν ἔκαναν ποτὲ ὡς τώρα) γιὰ τὸ πρόβλημα τοῦ ἀλβανικοῦ ἐθνικισμοῦ καὶ τῆς καταπίεσης τῶν Χειμαριωτῶν.

      Εἴθε τὰ διδάγματα αὐτὰ νὰ ἀποτελοῦν ὁδηγὸ στὴ συνέχεια τοῦ ἀγώνα, ὅλων ὅσων πονᾶμε τὴ γῆ καὶ τὰ ἡρωικὰ ἀδέλφια μας τῆς Βορείου Ἠπείρου ἔτσι ὥστε ἡ θυσία τοῦ Ἀριστοτέλη Γκούμα νὰ μὴν πάει χαμένη καὶ νὰ φέρει  καλύτερες μέρες  γιὰ τὸν ἑλληνισμὸ στὴ Χειμάρρα καὶ στὴ Βόρειο Ἤπειρο γενικότερα. Μόνο ἔτσι θὰ ἀποδείξουμε ὅτι τιμοῦμε ἀληθινὰ τὴ μνήμη του καὶ θὰ δικαιώσουμε τὴ λεβεντιὰ καὶ τὸν ἡρωισμὸ τοῦ  παλληκαριοῦ ποὺ ὑπερασπίσθηκε  μὲ ψηλὰ τὸ κεφάλι ἀπέναντι στοὺς μελλοντικούς δημίους του τὴν ἑλληνική του καταγωγή.

 Καλὸ παράδεισο ἀδελφέ μας Ἀριστοτέλη, γιατί σὰν μάρτυρας ἔφυγες ἀπὸ αὐτὴν τὴν ζωὴ καὶ ἂς εἶναι ἐλαφρὺ τὸ χῶμα ποὺ σὲ σκεπάζει!


ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟ ΒΗΜΑ
  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου