Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010

ΠΑΙΔΕΙΑ: Δημαγωγική απάντηση του Υπουργείου

Αν και με καθυστέρηση δύο μηνών το αλβανικό Υπουργείο Παιδείας απάντησε στην ανοικτή επιστολή του MEGA σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας (http://toorama.blogspot.com/2010/09/mega.html). Παραθέτουμε ολόκληρο το άρθρο από την εφημερίδα MEGA BHMA:



ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
Αριθ. 5703 πρωτ.
Τίρανα, 25.10.2010

Θέμα: Απάντηση στην «Ανοιχτή Επιστολή»
Προς: Κον Χρηστάκη Κίτσο, πρόεδρο του MEGA
Άγιοι Σαράντα
Κοινοποίηση:
Κον. Γκιοβαλίν Πρέγκα, Πρωθυπουργείο, Διευθυντή του Γραφείου Επικοινωνίας με το Λαό
Τίρανα

Αξιότιμε κ. Κίτσιο,

Ως απάντηση στην ανοιχτή σας επιστολή με αριθμό πρωτ. 1 και ημερομηνία 08.09.2010, σας ενημερώνουμε ως έχει:
Εξετάσαμε με προσοχή την επιστολή σας σχετικά με τις ανησυχίες, που εκφράζετε όσον αφορά την έλλειψη των σχολικών κειμένων στην Ελληνική και την Αλβανική γλώσσα. Σας πληροφορούμε ότι όλοι οι μαθητές των σχολείων της Ελληνικής Μειονότητας είναι εφοδιασμένοι με σχολικά κείμενα. Ο συνολικός αριθμός των τίτλων, που χρησιμοποιούνται στα σχολεία αυτά είναι 88, την ώρα που στα σχολεία με αλβανόφωνους μαθητές είναι 82.

Η πρώτη ομάδα εμπεριέχει 11 τίτλους και συγκαταλέγονται τα σχολικά κείμενα που διδάσκονται στην ελληνική, όπως η Γραμματική της ελληνικής γλώσσας, η Ιστορία και η Γεωγραφία. Όλοι οι μαθητές είναι εφοδιασμένοι με τα κείμενα αυτά. Η δεύτερη ομάδα συμπεριλαμβάνει σχολικά κείμενα για την εκμάθηση της Αλβανικής Γλώσσας.
Όλοι οι μαθητές είναι εφοδιασμένοι με τα εν λόγω κείμενα. Η Αλβανική Γλώσσα 3 είναι νέος τίτλος και χρησιμοποιείται μόνον από μαθητές της Μειονότητας, ενώ η Αλβανική Γλώσσα 2 θα είναι ο νέος τίτλος ο οποίος θα χρησιμοποιείται μόνον από τους μαθητές της Ελληνικής Μειονότητας.
Στην Τρίτη ομάδα συμπεριλαμβάνονται 49 τίτλοι σχολικών κειμένων, τα οποία είναι μεταφρασμένα από την Αλβανική στην Ελληνική.
Σχεδόν όλοι οι τίτλοι είναι στα χέρια των μαθητών, χάρη και στη συνδρομή των ελληνικών Ιδρυμάτων.
Τονίζουμε ότι οι Μειονοτικοί μαθητές δεν έχουν κωλύματα όσον αφορά την αφομοίωση του διδαχτικού προγράμματος. Η τέταρτη ομάδα συμπεριλαμβάνει 28 τίτλους στην Αλβανική γλώσσα.
Όλα τα κείμενα είναι στα χέρια των μαθητών.

Όπως δείχνουν τα παραπάνω στοιχεία, η κατάσταση όσον αφορά τα σχολικά κείμενα για τους μαθητές της Ελληνικής Μειονότητας είναι ομαλή και δεν διατρέχουν λόγοι ανησυχίας.
Όλα τα σχολικά κείμενα που βρίσκονται στα χέρια των μαθητών έχουν χρηματοδοτηθεί σε ποσοστό 100% από το αλβανικό κράτος, ενώ τα κείμενα της τρίτης ομάδας χρηματοδοτήθηκαν από ελληνικά ιδρύματα και συλλόγους.
Μετά από αίτημα των Ελλήνων μειονοτικών δασκάλων επανεξετάστηκαν τα
προγράμματα διδασκαλίας της Αλβανικής Γλώσσας. Το αίτημα αυτό πραγματοποιήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Επιστημών. Εντωμεταξύ, το
Υπουργείο Παιδείας και Επιστημών δέχτηκε και θα δέχεται και στο μέλλον καλοπροαίρετα την προσφορά των εμπειρογνωμόνων του κλάδου.

Στην ανοιχτή σας επιστολή, εκτός από την περίπτωση των σχολικών κειμένων, αναφέρονται και άλλα θέματα, τα οποία έχουν επιλυθεί μέσα από τις κοινές συμφωνίες που υπέγραψαν η Αλβανική και η Ελληνική Κυβέρνηση. Οι υποχρεώσεις της Αλβανικής πλευράς, που απορρέουν από τις κοινές συμφωνίες υλοποιήθηκαν με συνέπεια από το Υπουργείο Παιδείας και Επιστημών.

ΣΚΕΝΤΕΡ ΟΥΚΟΥ
Γενικός Γραμματέας


Σχόλιο της εφημερίδας MEGA BHMA:

Πιο σαφή δημαγωγική και προσβλητική απάντηση από αυτή του Υπουργείου Παιδείας της χώρας είναι δύσκολα να βρει κανείς στην αλληλογραφία όλων των Κυβερνήσεων του κόσμου με τους πολίτες τους. Οι μαθητές, οι δάσκαλοι και οι γονείς στη Μειονότητα, που υφίστανται τον Γολγοθά της έλλειψης των βιβλίων, γνωρίζουν ότι λείπουν 31 τίτλοι σχολικών κειμένων.
Το Υπουργείο με απόλυτη ψυχραιμία και ανερυθρίαστα δηλώνει πως οι μαθητές μας έχουν στα χέρια τους 88 τίτλους(!). Αναφέρει, μάλιστα, ότι έχουν και το βιβλίο της Γεωγραφίας. Δεν γνωρίζουν, φυσικά, γιατί κανείς δεν τους πληροφόρησε, ότι γονείς, με βιβλία παραμάσχαλα, παίρνουν τους δρόμους, αναζητώντας μεταφραστές, να τα μεταφράσουν για τα κορίτσια και τα αγόρια τους, που αναγκάζονται να κρατούν σημειώσεις, όπως τη δεκαετία του Πενήντα. 

Στο σημείο αυτό προκύπτει μέγα θέμα πολιτικής, αλλά και ηθικής τάξης. Λέμε πολιτικής, γιατί ούτε λίγο ούτε πολύ έχουμε να κάνουμε με καραμπινάτες διακρίσεις εις βάρος των μαθητών της Μειονότητας. Κι ακόμα, είμαστε μπροστά στην κεκαλυμμένη προσπάθεια εκ μέρους των κρατικών οργάνων να αποδυναμώσουν με τέτοια προσκόμματα τη διδασκαλία στην Ελληνική Γλώσσα.
Ποιος είναι εκείνος, που πληροφορεί το αρμόδιο Υπουργείο ότι όλα στην Παιδεία της Μειονότητας βαίνουν καλώς;! Τα Εκπαιδευτικά Γραφεία των Νομών Αργυρόκαστρου και Αγίων Σαράντα; Η Διεύθυνση Σχολικού Βιβλίου με έδρα στο Αργυρόκαστρο; Οι αντίστοιχες επιτροπές (αν υπάρχουν) της Ομόνοιας και του ΚΕΑΔ;  Η Κρατική Επιτροπή περί Μειονοτήτων με έδρα στα Τίρανα;
 Ή μήπως ξεχωριστά άτομα, οι αυτόκλητοι «εμπειρογνώμονες» του κλάδου;
Εδώ εντοπίζεται και το μέγα θέμα της ηθικής τάξης. Πώς μπορούν, να αντικρίσουν οι παραπάνω θεσμοί ή τα ξεχωριστά άτομα τους γονείς που αγωνιούν και τρέχουν για την εκπαίδευση των παιδιών τους; Κι όμως, επί τόσα χρόνια, όχι μόνο τους αντικρίζουν, αλλά ζητούν και εύσημα για το «εθνικό» έργο, που στα απλά ελληνικά λέγεται αποδόμηση της παιδεία μας. Κι όχι μόνον παραπληροφορούν την
Κυβέρνηση, προς ιδίον όφελος, αλλά βάζουν στόχο όσους προσπαθούν να βγάλουν την παιδεία από το τέλμα.

Το Κόμμα της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας, MEGA, αν και ρίχνει τα πρώτα του βήματα στον πολιτικό στίβο, είναι αυτό, που συζήτησε σε ανοιχτή σύσκεψη τα καυτά θέματα της παιδείας. Είναι αυτό, που έστειλε την Ανοιχτή Επιστολή με τις ανησυχίες της Μειονότητας στο αντίστοιχο Υπουργείο. Η απάντηση του Υπουργείου δεν περιποιεί τιμή ούτε στο ίδιο, ούτε στην Κυβέρνηση της χώρας. Γιατί διαψεύδεται από τα ίδια τα γεγονότα. Οι μαθητές μας δεν έχουν στα χέρια τους όχι ένα, ούτε δύο, αλλά 31 σχολικά κείμενα. Το MEGA θα παρακολουθήσει στενά το θέμα.
Άλλωστε, αυτή η επιτακτική ανάγκη παρακολούθησης των προβλημάτων, που χρονίζουν, το έφεραν στην πολιτική σκηνή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου