Με αφορμή τη στάση του εκεί Έλληνα προξένου
«Οι Αλβανοί κόβουν και ράβουν την ιστορία στα μέτρα τους» τονίζει η Ηπειρωτική Εστία Θεσσαλονίκης
• Αναστάτωση έχει προκληθεί στην Κορυτσά, μετά την ανακοίνωση του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης, με την οποία χαρακτηρίζει προβοκατόρικη και… αντιαλβανική τη θέση του Έλληνα προξένου της περιοχής Θεόδωρου Οικονόμου - Καμαρινού (φωτό), ότι οι Έλληνες ομογενείς της Αλβανίας πρέπει να δηλώσουν την ελληνική καταγωγή τους στην απογραφή που θα γίνει στην γειτονική χώρα.
Το Δημοτικό Συμβούλιο, με ανακοίνωσή του, που όμως δεν υπογράφεται είτε από το Δήμαρχο, είτε από τον Πρόεδρο του Συμβουλίου, κατηγορεί τον κ. Οικονόμου και του «υπενθυμίζει, ότι η Κορυτσά και όλος ο νότος της Αλβανίας δεν είχαν ποτέ και δεν έχουν καμία σχέση με την Ελληνική σοβινιστική ορολογία της «Βορείου Ηπείρου», η οποία ανήκει σε συγκεκριμένους αντιδραστικούς κύκλους του περασμένου αιώνα, οι οποίοι έχουν καταδικαστεί, αλλά και ξεχαστεί από τον Αλβανικό και Ελληνικό λαό, στην κοινή πορεία της μεγάλης Ευρωπαϊκής οικογένειας».
Η «ΜΕΓΑΛΟ-ΙΔΕΑ»!
Στην ανακοίνωση, αναφέρεται ακόμη, ότι ο κ. Οικονόμου «δεν εκφράζει τα αδελφικά συναισθήματα του ελληνικού λαού, αλλά εμφανίζεται ως εκπρόσωπος των σοβινιστικών κύκλων της «Μεγαλο-ιδέας» που δεν επιθυμούν την καλή φιλία, μεταξύ των δυο χωρών».
Τέλος, το Δημοτικό Συμβούλιο ζητά από την Αλβανική και την Ελληνική Κυβέρνηση την αντικατάστασή του και «τον διορισμό ενός Προξένου που θα εργαστεί για την ενίσχυση των καλών γειτονικών σχέσεων μεταξύ των πολιτών της Κορυτσάς και Ελλήνων πολιτών».
Η ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΕΣΤΙΑ
Η Ηπειρωτική Εστία Θεσσαλονίκης και ο Σύλλογος Φιλίας Θεσσαλονίκης - Κορυτσάς, καυτηριάζουν έντονα, την ανακοίνωση του Δημοτικού Συμβουλίου Κορυτσάς.
Σε δική τους ανακοίνωση - διαμαρτυρία αναφέρουν, μεταξύ άλλων: «Πιστεύουμε, ότι ο Δήμαρχος Κορυτσάς κ. Νίκος Πελέσης, τον οποίο γνωρίζουμε προσωπικά, δεν θα υπέγραφε αυτή την προκλητική ανακοίνωση. Προκλητική γιατί άνοιξε το χρονοντούλαπο της Αλβανικής προβοκάτσιας. Προκλητική, γιατί βρήκαν ευκαιρία οι «υποστηρικτές» των καλών γειτονικών σχέσεων να κόψουν και να ράψουν την Ιστορία στα μέτρα της Αλβανικής προπαγάνδας».
Σημειώνει ακόμη, ότι «όσο και αν ξεσπούν στο πρόσωπο του Γενικού Πρόξενου της Ελλάδας στην Κορυτσά κ. Θεόδωρου Οικονόμου- Καμαρινού, βγάζοντας από μέσα τους όλη τη χολή που έχουν για τον Ελληνισμό της Κορυτσάς, δεν πρόκειται να εκφοβίσουν τους Κορυτσαίους που αισθάνονται την ανάγκη και την ηθική υποχρέωση να απογραφούν ως Χριστιανοί Ελληνικής καταγωγής».
Το Δημοτικό Συμβούλιο, με ανακοίνωσή του, που όμως δεν υπογράφεται είτε από το Δήμαρχο, είτε από τον Πρόεδρο του Συμβουλίου, κατηγορεί τον κ. Οικονόμου και του «υπενθυμίζει, ότι η Κορυτσά και όλος ο νότος της Αλβανίας δεν είχαν ποτέ και δεν έχουν καμία σχέση με την Ελληνική σοβινιστική ορολογία της «Βορείου Ηπείρου», η οποία ανήκει σε συγκεκριμένους αντιδραστικούς κύκλους του περασμένου αιώνα, οι οποίοι έχουν καταδικαστεί, αλλά και ξεχαστεί από τον Αλβανικό και Ελληνικό λαό, στην κοινή πορεία της μεγάλης Ευρωπαϊκής οικογένειας».
Η «ΜΕΓΑΛΟ-ΙΔΕΑ»!
Στην ανακοίνωση, αναφέρεται ακόμη, ότι ο κ. Οικονόμου «δεν εκφράζει τα αδελφικά συναισθήματα του ελληνικού λαού, αλλά εμφανίζεται ως εκπρόσωπος των σοβινιστικών κύκλων της «Μεγαλο-ιδέας» που δεν επιθυμούν την καλή φιλία, μεταξύ των δυο χωρών».
Τέλος, το Δημοτικό Συμβούλιο ζητά από την Αλβανική και την Ελληνική Κυβέρνηση την αντικατάστασή του και «τον διορισμό ενός Προξένου που θα εργαστεί για την ενίσχυση των καλών γειτονικών σχέσεων μεταξύ των πολιτών της Κορυτσάς και Ελλήνων πολιτών».
Η ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΕΣΤΙΑ
Η Ηπειρωτική Εστία Θεσσαλονίκης και ο Σύλλογος Φιλίας Θεσσαλονίκης - Κορυτσάς, καυτηριάζουν έντονα, την ανακοίνωση του Δημοτικού Συμβουλίου Κορυτσάς.
Σε δική τους ανακοίνωση - διαμαρτυρία αναφέρουν, μεταξύ άλλων: «Πιστεύουμε, ότι ο Δήμαρχος Κορυτσάς κ. Νίκος Πελέσης, τον οποίο γνωρίζουμε προσωπικά, δεν θα υπέγραφε αυτή την προκλητική ανακοίνωση. Προκλητική γιατί άνοιξε το χρονοντούλαπο της Αλβανικής προβοκάτσιας. Προκλητική, γιατί βρήκαν ευκαιρία οι «υποστηρικτές» των καλών γειτονικών σχέσεων να κόψουν και να ράψουν την Ιστορία στα μέτρα της Αλβανικής προπαγάνδας».
Σημειώνει ακόμη, ότι «όσο και αν ξεσπούν στο πρόσωπο του Γενικού Πρόξενου της Ελλάδας στην Κορυτσά κ. Θεόδωρου Οικονόμου- Καμαρινού, βγάζοντας από μέσα τους όλη τη χολή που έχουν για τον Ελληνισμό της Κορυτσάς, δεν πρόκειται να εκφοβίσουν τους Κορυτσαίους που αισθάνονται την ανάγκη και την ηθική υποχρέωση να απογραφούν ως Χριστιανοί Ελληνικής καταγωγής».
ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ
Ndertimi i Shoqerise se Lire
ΑπάντησηΔιαγραφήPer ata bashkiake qe qendrojne si uji i ndenjur ne detyre.....
Shteti duhet te drejtohet nga ligjet dhe jo nga njeriu. Ku mungojne ligjet, individit i krijohen kushte qe te livadhise. Ne sistemin demokratik, livadhisja s’ka kufi, kur shteti qendror ka pushtet te madh dhe nuk zbaton kushtet per nje treg te lire me interesa te pa kufizuara te personit.
Qe te ndertohet nje shoqeri e lire ne Shqiperi, ne Himare e kudo, duhet te gjejne vend zbatimi disa parime.
Zgjedhesit duhet te zevendesojne te zgjedhurin, here pas here ne krye te 2-4 vjeteve. Po qe se nje person qendron ne te njejtin vend me shume se 4 vjet, krijohen shume premisa per nje diktature te shumices.
Kur kalohen 2 legjislatura, lind krijimi i Kultit, te rrezikshem per :
Udheheqesi kerkon qe te zoteroje dhe kontrolloje mendjen dhe xhepin e njerezve. Ai dhe grupi qe e mbeshtet, fisi ose klani ne rastin e Shqiperise, kerkojne te dominojne ne te gjitha sferat e jetes lokale.
Traditat, sidomos kultura popullore kalon ne harese. Udheheqesi behet me mistik, fiton sjellje negative, qe ne komunitet nuk i gjen. Riten ndjenjat konservative, kalon ne veprime destruktive per krahinen, duke ndihmuar shpesh regresin dhe jo perspektiven, meqenese rruget per tek ajo i mjegullohen.
Kush qendron ne pushtet mbi 4 vjet, e sidomos mbi 8 vjet, humbet pavaresine, fillon te behet vegel e te tjereve, kunder interesave te zgjedhesve. Pushteti qendror mqs nuk con token tek i zoti, eshte pushtet hajdutesh, ganksteresh, te koruptuar deri ne krim, te cilet duhet te kene njeriun e tyre ne Himare, per aqe kohe sa te jene edhe vete ne pushtet. Prandaj nje i Ri qofte edhe i pavarur, do te ishte shume mire.
Njeriu nga natyra kerkon pushtet, lavdi dhe pare. Ne Shqiperi kush ka pushtetin shpejt i ben edhe paret, 1- ne saje te sistemit burokratik te firmave per te cilat kane nevoje te gjithe; 2- ne saje te paturpesise qe ritet me stazhionimin ne kariken e pushteti. Ndersa per lavdi shikon vetem ai qe i ka xhepat bosh.
Te gjithe njerzit qe kane ardhe ne pushtet me lule e me nder dhe e kane mbajte ate me zor per shume kohe, duke e quajtur veten ‘shpetimtare,’ kane ike ( si Ramizi, Mubaraku, Kadafi, e me von ndoshta Berisha etj ) me zor, jo te nderuar.