Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

Από Δευτέρα 4 Μαρτίου σταματούν οριστικά οι γραμμές που συνδέουν Αθήνα και Β. Ήπειρο


• Στοπ στην αυθαιρεσία των Αλβανικών λεωφορείων επιχειρεί να βάλει για μια ακόμη φορά το Υπουργείο Μεταφορών, το οποίο χθες αποφάσισε πως από τη Δευτέρα αναστέλλεται η λειτουργία των τακτικών λεωφορειακών γραμμών, μεταξύ των δυο χωρών, με την εξαίρεση αυτών που συνδέουν την Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη με τα Τίρανα. 

Πρόκειται για μια ακόμη προσπάθεια της Πολιτείας να εφαρμόσει το Νόμο Βορίδη, που αν και έχει ψηφιστεί, δεν έχει τεθεί ακόμη σε ισχύ, αφού οι Αλβανοί κατάφερναν και έπαιρναν συνεχώς παρατάσεις! Η τελευταία έληγε χθες και κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων δεν κατέστη εφικτή η συμφωνία, παρά το γεγονός, ότι σύμφωνα με πληροφορίες, η ελληνική πλευρά ήταν ιδιαίτερα διαλλακτική.
«Φαίνεται όμως ότι οι Αλβανοί τα ήθελαν όλα δικά τους!» είπε με νόημα, μιλώντας χθες στον «Π.Λ.», ο Πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων Γρηγόρης Γκίκας. Να σημειωθεί ότι από χθες κιόλας εστάλη σχετική οδηγία προς τα Τελωνεία, τα οποία ενημερώνονται για την έναρξη εφαρμογής του Νόμου από τη Δευτέρα. 

Δεν πληρώνουν τίποτε!
Το πρόβλημα με τα αλβανικά λεωφορεία, που κάνουν πάνω από 100 δρομολόγια καθημερινά (!) από και προς Ελλάδα έγκειται στο γεγονός πως, αν και εκτελούν κάποιο προβλεπόμενο δρομολόγιο (π.χ. Τίρανα – Αθήνα), επιβιβάζουν επιβάτες και κατά τη διάρκεια της διαδρομής, έναντι εξευτελιστικού εισιτηρίου, ενώ δεν αποδίδουν και τους απαιτούμενους φόρους στο ελληνικό κράτος, που βγαίνει τελικά χαμένο! 
Ελπίδα όλων είναι, μετά τις φωνές διαμαρτυρίας των υπεραστικών ΚΤΕΛ της χώρας (πρωτοστάτησε αυτό των Ιωαννίνων), τελικά ο Νόμος πλέον να τεθεί σε ισχύ από τη Δευτέρα. 

Το έγγραφο
Το Υπουργείο Οικονομικών και συγκεκριμένα η Γενική Γραμματεία Εσόδων, με έγγραφο της απαντά στο Υπουργείο Μεταφορών σχετικά με τα προβλεπόμενα από το Νόμο, για όσες ξένες εταιρίες δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. 
Όμως φαίνεται μέσα από το έγγραφο (με ημερομηνία 6 Φεβρουαρίου φέτος), «οι αλλοδαπές εταιρίες, οι οποίες πραγματοποιούν διεθνείς τακτικές λεωφορειογραμμές, μεταξύ Ελλάδας και άλλου κοινοτικού ή μη κράτους, σύμφωνα με τα προαναφερόμενα, αποκτούν μόνιμη εγκατάσταση στη Ελλάδα θα πρέπει να τηρούν βιβλία και να εκδίδουν τα στοιχεία που ορίζονται από τον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων». 
Ακόμη, τονίζεται ότι οι εταιρίες είναι υποχρεωμένες να καταβάλλουν ΦΠΑ, ενώ τονίζεται ότι πρέπει ο αλλοδαπός μεταφορέας να έχει σύμβαση συνεργασίας με ημεδαπό μεταφορέα, για την από κοινού εκμετάλλευση της γραμμής. 

Τα ταξί του Πωγωνίου
Όμως, τα προβλήματα με την παρουσία Αλβανών μεταφορέων στην Ελλάδα δεν σταματούν εδώ. Όπως κατήγγειλαν χθες οι ιδιοκτήτες Ταξί Πωγωνίου και Ιωαννίνων, με επιστολή τους προς την Αστυνομική Διεύθυνση Ιωαννίνων, το ΣΔΟΕ Ηπείρου και το Α.Τ. Κακαβιάς, πολλοί Αλβανοί με πολυμορφικά αυτοκίνητα (9θεσια), «υποκλέπτουν το έργο μας λαμβάνοντας χρηματική αμοιβή- κόμιστρο»! 
Αναφέρουν ότι «εντοπίζουμε ως παρατηρητές τους παράνομους Αλβανούς οδηγούς να εκτελούν μεταφορές συχνά - πυκνά και ανεξέλεγκτα κάθε μέρα από Αλβανία προς Ελλάδα και αντίστροφα»!
Όπως είναι λογικό, οι Έλληνες ιδιοκτήτες αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό, μόνο και μόνο λόγω του φθηνού καυσίμου που έχει η Αλβανία και ζητούν άμεση παρέμβαση των αρμοδίων για να λυθεί το πρόβλημα.

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου