Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

Aπορρίφθηκε η ορεινή χάραξη για τον άξονα Γιάννινα - Κακαβιά


Σταυρός Καλογιάννης: Είμαστε κοντά στην επανεκκίνηση της Ιόνιας Οδού - Επιστολή του αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών στον «Πρωινό Λόγο» 

• «Σε ό, τι αφορά την Ιόνια Οδό, ένα έργο αφημένο μέχρι πρόσφατα στην τύχη του, είμαστε πλέον κοντά στην επανεκκίνησή της». Αυτό τονίζει ο Γιαννιώτης αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Σταύρος Καλογιάννης με χθεσινή επιστολή του στον «Π.Λ.» με αφορμή πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας με τίτλο «Ασύμφορη η υπάρχουσα χάραξη της Ιόνιας Οδού, μετά την Πεδινή». 

Ο κ. Καλογιάννης στην τοποθέτησή του (δημοσιεύεται ολόκληρη στη συνέχεια), αφού τονίζει πως η «ορεινή χάραξη» της Ιόνιας έχει απορριφθεί (κάτι που σημείωσε προ ημερών και σε απάντησή του προς τέσσερις πρώην δημάρχους περιοχών του Λεκανοπεδίου) αναφέρει πως για τους μεγάλους, υπό κατασκευή, αυτοκινητόδρομους και κυρίως για την Ιόνια Οδό, «ούτε χρόνος υπάρχει, ούτε χρήμα πλέον»! 

Χάθηκαν τρία χρόνια… 
«Έχουν χαθεί τρία ολόκληρα χρόνια και έχουν δαπανηθεί εκατομμύρια ευρώ για τη μελέτη του έργου» αναφέρει. Και διερωτάται: «Αλήθεια πόσο ακόμη και τι ακριβώς θα περιμένουμε, όταν η συγκεκριμένη λύση (σ.σ. εννοώντας την ορεινή χάραξη) εξετάστηκε και απορρίφθηκε για συγκεκριμένους και τεκμηριωμένους λόγους από το σύνολο των αρμοδίων φορέων και την επιστημονική κοινότητα;». 
Υπενθυμίζεται, ότι εκτός των πρώην δημάρχων (Σάκης Βλέτσας –Πασσαρώνος, Μιχάλης Κατσάνος - Ευρυμενών, Γιώργος Παργανάς - Μολοσσών- και Νίκος Σιαπατόρης - Ζίτσας-) στο θέμα είχαν αναφερθεί και φορείς του Λεκανοπεδίου, από περιοχές όπως η Κόντσικα και το Ασβεστοχώρι. Άπαντες ζητούν να υιοθετηθεί η ορεινή χάραξη της Ιόνιας από την Πεδινή –όπου και προβλέπεται να φθάσει ο κύριος άξονας- έως την Κακαβιά. 

Ο αρχαιολογικός χώρος… 
Στο μεταξύ, θετική είναι η είδηση που ανακοίνωσε χθες ο κ. Καλογιάννης, για την εκπόνηση από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών μελέτης ανάδειξης του αρχαιολογικού χώρου του Ναού Αρείου Διός στην περιοχή του Βορτοπού. 
Όπως ανακοινώθηκε, προκειμένου να προωθηθεί ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακκαβιά (η συνέχεια της Ιόνιας Οδού δηλαδή) το Υπουργείο ανέθεσε σε τεχνικό σύμβουλο την εκπόνηση της μελέτης ανάδειξης του αρχαιολογικού χώρου του ναού του Αρείου Διός στον Βορτοπό, στα όρια της Ελεούσας.
Η μελέτη αποτελεί ένα από τα προαπαιτούμενα (από την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του συγκεκριμένου οδικού άξονα) για την ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Εκπονήθηκε σε συνεργασία με την αρμόδια Αρχαιολογική Υπηρεσία (ΙΒ’ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων), στο πλαίσιο εγκεκριμένης από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) αρχιτεκτονικής μελέτης. Μάλιστα, ο κ. Καλογιάννης απέστειλε τη μελέτη στο Δήμο Ζίτσας, προκειμένου να ενημερωθεί. 

Αισιοδοξία… 
Παράλληλα, την αισιοδοξία του ότι σύντομα θα ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και θα ξεκινήσουν ξανά, ίσως και μέσα στον Απρίλιο, τα έργα στους αυτοκινητοδρόμους, εξέφρασε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, ενημερώνοντας χθες τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια. 
«Κάναμε μια συμφωνία- πλαίσιο με τους παραχωρησιούχους. Τώρα διαπραγματευόμαστε με τις Τράπεζες. Υπάρχουν ακόμα κάποιες λεπτομέρειες, αλλά σε γενικές γραμμές, νομίζω, ότι είμαστε σε καλό δρόμο», είπε ο κ. Χατζηδάκης. 
Πρόσθεσε δε ότι θα προκύψουν 25.000 θέσεις εργασίας και αυτό θα σημάνει την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας. Ο κ. Παπούλιας από την πλευρά του ενδιαφέρθηκε για τη στάση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και ο υπουργός Ανάπτυξης του εξήγησε τις δύσκολες διαδικασίες που πρέπει να γίνουν.

Η επιστολή Καλογιάννη… 
Το πλήρες κείμενο της επιστολής- απάντησης του κ. Καλογιάννη στον «Πρωινό Λόγο» έχει ως εξής:
«Κύριε Διευθυντά,
Στο προχθεσινό φύλλο Σαββάτου - Κυριακή (9-10/03) του «Πρωινού Λόγου», δημοσιεύθηκε ρεπορτάζ του συνεργάτη σας κ. Μιχ. Παπακωνσταντίνου με τίτλο «Ασύμφορη η υπάρχουσα χάραξη της Ιόνιας οδού, μετά την Πεδινή».
Όπως γνωρίζετε, η μελέτη του εν λόγω άξονα εκπονήθηκε την περίοδο 2006-2009, από το τότε Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ.
Πριν την οριστικοποίηση της χάραξης έγιναν, πέραν των συναντήσεων στο Υπουργείο, πάρα πολλές συναντήσεις επί τόπου, με εκπροσώπους όλων των φορέων, ιδίως δε της Αυτοδιοίκησης. Κατατέθηκαν οι απόψεις όλων των ενδιαφερομένων, οι οποίες αξιολογήθηκαν και ελήφθησαν υπόψη όσες ήταν πράγματι τεκμηριωμένες, ενώ ακολούθησαν οι εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις από όλες τις συναρμόδιες Υπηρεσίες πολλών Υπουργείων.
Επισημαίνω, για μία ακόμα φορά, ότι η «ορεινή χάραξη» έχει απορριφθεί εξ αρχής για λόγους περιβαλλοντικούς, κατασκευαστικούς και λειτουργικούς, ενώ το ΤΕΕ/Ηπείρου θεωρεί ότι η λύση δεν ενδείκνυται όχι μόνο λόγω των σημαντικών τεχνικών προβλημάτων που παρουσιάζει αλλά και λόγω του υψηλού κόστους.
Το δημοσίευμα καταλήγει ότι: «Χρόνος υπάρχει, αφού η Ιόνια Οδός παραμένει ακόμα στον πάγο...».

Κύριε Διευθυντά,
Ούτε χρόνος υπάρχει, ούτε χρήμα πλέον. Έχουν ήδη χαθεί τρία ολόκληρα χρόνια και έχουν δαπανηθεί εκατομμύρια ευρώ για τη μελέτη του έργου. Αλήθεια, πόσο ακόμα και τι ακριβώς θα περιμένουμε, όταν η συγκεκριμένη λύση εξετάστηκε και απορρίφθηκε για συγκεκριμένους και τεκμηριωμένους λόγους, από το σύνολο των αρμόδιων φορέων και την επιστημονική κοινότητα; Επίσης σε ό,τι αφορά στην Ιόνια Οδό, ένα έργο αφημένο μέχρι πρόσφατα στην τύχη του, είμαστε πλέον κοντά στην επανεκκίνησή της.
Πρέπει ακόμα να τονισθεί ότι, από τότε που μελετήθηκε ο οδικός άξονας, πέρασαν πολλές κυβερνήσεις. Ούτε μία δεν επιχείρησε την παραμικρή αλλαγή στη χάραξη. Αυτό δεν προβληματίζει κανέναν;
Πιστεύω ότι πρέπει να σταματήσει πλέον η συνήθεια ορισμένων να επικαλούνται, ατεκμηρίωτα και αόριστα, διάφορα θέματα με σκοπό την αναστολή ή ματαίωση ενός σημαντικού έργου. Πόσω μάλλον όταν ο συγκεκριμένος οδικός άξονας εντάσσεται στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών.
Χρέος μας είναι να βοηθήσουμε τον τόπο μας και αυτό κάνουμε.

Με φιλικούς χαιρετισμούς
Σταύρος Ελ. Καλογιάννης»

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου