Σε αποκλεισμό των συνοριακών σταθμών Κρυσταλλοπηγής και Κακαβιάς, στην αλβανική πλευρά, προχώρησαν την Δευτέρα, επί πέντε ώρες περίπου, Αλβανοί μεταφορείς του κλάδου των επιβατικών μεταφορών, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την κατάργηση -από τα μεσάνυχτα της 4ης Μαρτίου- πολλών υφιστάμενων διεθνών λεωφορειακών γραμμών από πόλεις της ελληνικής επαρχίας.
Την μήνιν των Αλβανών μεταφορέων προκάλεσε η εφαρμογή άρθρου του νόμου 4070/2012, βάσει του οποίου οι διεθνείς τακτικές λεωφορειακές γραμμές μπορούν να έχουν πλέον ως αφετηρία μόνο Αθήνα και Θεσσαλονίκη κι όχι άλλα αστικά κέντρα της Ελλάδας, όπως ίσχυε.
Οι μεταφορείς των δύο χωρών ενημερώθηκαν σχετικά με έγγραφο το ελληνικού υπουργείου Μεταφορών (28/2), όπου αναφέρεται ότι η λειτουργία των περισσότερων γραμμών αναστέλλεται μετά την εκπνοή της προθεσμίας που δόθηκε και εφόσον δεν έχει επιτευχθεί διακρατική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας.
Σύμφωνα με το έγγραφο της 28ης Φεβρουαρίου, διατηρούνται μόνο οι γραμμές Τίρανα - Αθήνα (μέσω Κρυσταλλοπηγής και Κακαβιάς) και Τίρανα - Θεσσαλονίκη (μέσω Κρυσταλλοπηγής και Κακαβιάς).
Τι λέει η Ομοσπονδία Τουρισμού Βορείου Ελλάδος
«Σήμερα, από Βόρεια Ελλάδα, τη Λάρισα και το Βόλο διακινούνται προς Αλβανία σχεδόν 5.000 άτομα ημερησίως και στις αργίες οι αριθμοί αυξάνουν σημαντικά» λέει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουρισμού Β. Ελλάδος Μιχάλης Πεζίκογλου.
Και προσθέτει: «Η εταιρεία μου, που εκτελεί το δρομολόγιο Χαλκιδική -Τίρανα, διαθέτει γραφεία σε Πευκοχώρι και Μουδανιά. Πέρα από τους εργαζόμενους που απασχολούνται σε αυτά, τροφοδοτεί την τοπική αγορά με διανυκτερεύσεις οδηγών, επισκευές λεωφορείων, πλύσιμο αυτοκινήτων κ.τλ. Θα αναγκαστώ να κλείσω τα γραφεία. Παράλληλα, ένας άνθρωπος που έφτανε από το Πευκοχώρι στα Τίρανα με 30 ευρώ, χωρίς μετεπιβιβάσεις, θα πρέπει τώρα να πληρώνει περισσότερα και να μετεπιβιβάζεται δύο - τρεις φορές. Σκεφτείτε να ταξιδεύει κάποιος από Καλαμάτα προς Τίρανα».
Στον «αέρα» πληρωμένα εισιτήρια επιστροφής;
Ο ίδιος -ο οποίος επιρρίπτει ευθύνες για την απόφαση σε σχετικές πιέσεις, που ασκήθηκαν, όπως λέει, από πλευράς των ΚΤΕΛ για να προστατέψουν το δικό τους μεταφορικό έργο- επισημαίνει ότι μόνο η δική του εταιρεία έχει «κλεισμένα» 600 εισιτήρια για επιστροφή ταξιδιωτών από την Αλβανία στη Χαλκιδική μέσα στο επόμενο τρίμηνο, συν άλλα περίπου 300 με ανοιχτές ημερομηνίες επιστροφής. «Εγώ τι θα κάνω τώρα με αυτούς τους σχεδόν 1000 ανθρώπους» διερωτάται.
Με επιστολή της προς τον υπουργό Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη και τον γενικό γραμματέα, Νίκο Σταθόπουλο, η διοίκηση της Ομοσπονδίας ζητά να αναθεωρηθεί η απόφαση και να δοθεί εύλογη πίστωση χρόνου -τουλάχιστον εξάμηνη- «προκειμένου να διατηρηθούν οι γραμμές μέχρι να βρεθεί διακρατική ή νομοθετική λύση».
Επενδύσεις 11 εκατ. ευρώ από Αλβανούς μεταφορείς
Σε δική του επιστολή προς τον κ. Σταθόπουλο, ο πρόεδρος του Αλβανικού Συνδέσμου Διεθνών Επιβατικών Μεταφορών Αλί Ντιρμίσι αναφέρει: «Τα τελευταία 20 χρόνια, οι επιχειρήσεις-μέλη μας έχουν επενδύσει πάνω από 11 εκατ. ευρώ σε οχήματα και άλλες υποδομές μεταφορών, απασχολώντας πάνω από 2.000 εργαζομένους [...] προκειμένου να μεταφέρουν εκατοντάδες χιλιάδες Αλβανούς μετανάστες, που ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα.
» Όλες οι επενδύσεις που κάναμε μέχρι σήμερα στηρίχθηκαν σε άδειες και εξουσιοδοτήσεις [...] που εκδόθηκαν στη βάση Κοινών Πρωτοκόλλων Αλβανίας - Ελλάδας για τις διεθνείς οδικές μεταφορές [...] και βρίσκονται σε συμφωνία με τις εθνικές νομοθεσίες των χωρών μας και τους κανονισμούς της ΕΕ».
Η διοίκηση του αλβανικού Συνδέσμου υπενθυμίζει ακόμη την απόφαση πλήρους απελευθέρωσης των επιβατικών μεταφορών Ελλάδας - Αλβανίας μέσω λεωφορείου, το 2006, ενώ προειδοποιεί: «Δεν θα αφήσουμε τις επιχειρήσεις μας να καταστραφούν άδικα».
Η εκδοχή των ΚΤΕΛ
Ο γενικός γραμματέας της Συνομοσπονδίας Αυτοκινητιστών και της Ομοσπονδίας του ΚΤΕΛ Γρηγόρης Γκίκας, επισημαίνει: «Τα αλβανικά λεωφορεία χτενίζουν όλη την Ελλάδα, δηλαδή κάθε χωριό της Αλβανίας συνδέεται με την Αθήνα και έφτασαν να υποκαταστήσουν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ στην Ελλάδα».
Προσθέτει πως μόνο από τον μεθοριακό σταθμό Κακκαβιάς περνούν 150 λεωφορεία ημερησίως, με προορισμό την πρωτεύουσα, την ώρα που τα δρομολόγια προς Αθήνα από Ιωάννινα και Άρτα είναι επτά και πέντε αντίστοιχα.
Μάλιστα, καταγγέλλει ότι οι αλβανικές εταιρείες των λεωφορείων, που έχουν πρακτορεία σε διάφορες ελληνικές πόλεις, δεν λειτουργούν βάσει των εγκυκλίων του υπουργείου Οικονομικών, δηλαδή δεν τηρούν βιβλία εσόδων - εξόδων και δεν αποδίδουν ΦΠΑ.
» Όλες οι επενδύσεις που κάναμε μέχρι σήμερα στηρίχθηκαν σε άδειες και εξουσιοδοτήσεις [...] που εκδόθηκαν στη βάση Κοινών Πρωτοκόλλων Αλβανίας - Ελλάδας για τις διεθνείς οδικές μεταφορές [...] και βρίσκονται σε συμφωνία με τις εθνικές νομοθεσίες των χωρών μας και τους κανονισμούς της ΕΕ».
Η διοίκηση του αλβανικού Συνδέσμου υπενθυμίζει ακόμη την απόφαση πλήρους απελευθέρωσης των επιβατικών μεταφορών Ελλάδας - Αλβανίας μέσω λεωφορείου, το 2006, ενώ προειδοποιεί: «Δεν θα αφήσουμε τις επιχειρήσεις μας να καταστραφούν άδικα».
Η εκδοχή των ΚΤΕΛ
Ο γενικός γραμματέας της Συνομοσπονδίας Αυτοκινητιστών και της Ομοσπονδίας του ΚΤΕΛ Γρηγόρης Γκίκας, επισημαίνει: «Τα αλβανικά λεωφορεία χτενίζουν όλη την Ελλάδα, δηλαδή κάθε χωριό της Αλβανίας συνδέεται με την Αθήνα και έφτασαν να υποκαταστήσουν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ στην Ελλάδα».
Προσθέτει πως μόνο από τον μεθοριακό σταθμό Κακκαβιάς περνούν 150 λεωφορεία ημερησίως, με προορισμό την πρωτεύουσα, την ώρα που τα δρομολόγια προς Αθήνα από Ιωάννινα και Άρτα είναι επτά και πέντε αντίστοιχα.
Μάλιστα, καταγγέλλει ότι οι αλβανικές εταιρείες των λεωφορείων, που έχουν πρακτορεία σε διάφορες ελληνικές πόλεις, δεν λειτουργούν βάσει των εγκυκλίων του υπουργείου Οικονομικών, δηλαδή δεν τηρούν βιβλία εσόδων - εξόδων και δεν αποδίδουν ΦΠΑ.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου