Τρίτη, 16 Ιουλίου 2013

Ο κίνδυνος και τα οφέλη των Βουλευτικών αποτελεσμάτων του 2013 για την Ελληνική Μειονότητα

Του Ηλία  Θανάση
Οι 84 έδρες της Αριστερής Συμμαχίας  στην Αλβανία, 66 Σοσιαλιστικό Κόμμα(PS) – 16  Σοσιαλιστικό Κίνημα για την Ενσωμάτωση (LSI) – 1 Χριστιανό Δημοκρατικό  (PKDSH) – 1 ΚΕΑΔ,   προβληματίζουν τους Ευρωπαϊκούς και Διεθνής Οργανισμούς.
Ελέγχοντας τα 3/5 της Βουλής η   Αριστερή Συμμαχία που θα κυβερνήσει την Αλβανία  τον Σεπτέμβριο μπορεί άνετα να ψηφήσει σημαντικούς νομούς που ήταν δύσκολο να ψηφιστούν μέχρι πρόσφατα, γιατί χρειαζόταν και η έγκριση της αντιπολίτευσης.
Θα αναφερθώ σε μερικά σημεία που αφορούν  την Ελληνική Μειονότητα:

Το άρθρο 81 του Αλβανικού Συντάγματος ορίζει:
     1) Το δικαίωμα να προτείνει νόμους έχει το Υπουργικό Συμβούλιο, κάθε Βουλευτής , 20 χιλιάδες ψηφοφόροι.
       2)  Εγκρίνονται από τα τρία πέμπτα του συνόλου των μελών του Κοινοβουλίου οι νόμοι:      
      α) για την συγκρότηση και τη λειτουργία των κρατικών ιδρυμάτων  που προβλέπονται από το Σύνταγμα
      β)  για την ιθαγένεια
γ)  για τις βουλευτικές και τοπικές εκλογές
δ)  για τα δημοψηφίσματα
ζ)  για να κηρύξει έκτακτη κατάσταση.
η)  για το καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων
θ)  για την αμνηστία
ι)  για την διοικητική διαίρεση  της χώρας.

Ο νόμος για την διοικητική διαίρεση

           Επικίνδυνα για την Ελληνική Μειονότητα μπορεί να κινηθεί η Αλβανική Βουλή με τον νόμο για την διοικητική διαίρεση  της Αλβανίας. Με την τωρινή διοικητική διαίρεση στην Αλβανία, οι Επαρχίες μας αποτελούνται  σχεδόν από χωριά Ελληνικής καταγωγής. Το Σοσιαλιστικό Κόμμα έχοντας αρκετούς ψήφους σ’αυτες της Επαρχίες μπορεί να κινηθεί για να ενώσει Επαρχίες η ακόμα και χωριά με βάση το εκλογικό συμφέρον και το πιθανότερο τους σοσιαλιστές στις επόμενες τοπικές εκλογές να τους δούμε να κατεβαίνουν αυτόνομα και όχι σε συμμαχία με το ΚΕΑΔ.
           Η εκπρόσωποι της ΕΕΜ πρέπει να απαιτήσουν μια διοικητική διαίρεση που να είναι  βασισμένοι στο σύνταγμα, “ Η διοικητική διαίρεση  της τοπικής αυτοδιοίκησης καθορίζονται  με βάση τις ανάγκες των κοινών οικονομικών συμφερόντων και ιστορικής παράδοσης”. Μια λογική πρόταση για την διοικητική διαίρεση, θα ήταν η ένωση των νομών Αγ. Σαράντα και Δελβίνου με τον Νομό Αργυροκάστρου.

Ο εκλογικός νόμος

Ο εκλογικός νόμος του 2008 με της αλλαγές του 2012, τα δυο μεγάλα κόμματα της Αλβανίας, Σοσιαλιστικό και Δημοκρατικό, φρόντισαν να τον φτιάξουν στα μέτρα τους και τα μικρά κόμματα να μην μπορούν να πάρουν έδρα. Τα  κόμματα  ΚΕΑΔ και ΜΕΓΚΑ, επειδή έχουν ψήφους σε συγκεκριμένες Περιφέρειες,  θεωρώ ότι αυτός ο νόμος  είναι ο πιο κατάλληλος σε σύγκριση με τον νόμο του 2003, ο όποιος της 100 έδρες της έβγαζε από της 100 εκλογικές ζώνες και της 40 από τους υπολογισμούς των ψήφων επικράτειας που είχε το κάθε κόμμα. 
            
Επειδή η ψήφοι των Ελλήνων είναι απροστάτευτοι  από τον νόμο (μη έχοντας εκλογικές επιτροπές και καταμετρητές) οι εκπρόσωποι της ΕΕΜ στην Αλβανική Βουλή πρέπει να απαιτήσουν   την τροποποίηση του νόμου   που να εξασφαλίζει βουλευτικές έδρες  σε αναλογία με τον πληθυσμό για τις εθνικές μειονότητες στο Αλβανικό Κοινοβούλιο. Συγκεκριμένα , στις βουλευτικές εκλογές του 2013 ήταν εγγεγραμμένοι 3.271.885 ψηφοφόροι για 140 έδρες, άρα μια έδρα αντιστοιχεί στους  23.370 ψηφοφόρους. Βάση της απογραφής του  Αλβανικού Κράτους το1989 η Έλληνες ήταν 58. 758, σήμερα πόσοι ;
 Άρα, το ελάχιστο των εδρών που μας ανήκει είναι 3.
Για τα όσα τονίζω, πολύ καλό παράδειγμα είναι ο προσδιορισμός που κάνει το Σύνταγμα του Κοσσόβου για τις Μειονότητες. Το άρθρο 64/2 του Συντάγματος του Κοσσόβου ορίζει ότι οι 20 έδρες του Κοινοβουλίου, από της 120, ανήκουν στις μειονοτικές κοινότητες , 10 έδρες η Σερβική μειονότητα και 10 έδρες οι άλλες 7 μειονοτικές κοινότητες.

Οι νόμοι για την συγκρότηση  και τη λειτουργία των κρατικών ιδρυμάτων  που προβλέπονται από το Σύνταγμα

Τα κρατικά ιδρύματα που προβλέπονται από το Σύνταγμα για την οργάνωση και την λειτουργιά τους και  χρειάζονται τα 3/5 της Βουλής είναι ο Συνήγορος  του Κράτους,
Συνταγματικό Δικαστήριο, Δικαστήρια, Εισαγγελία, οι Ένοπλες  Δυνάμεις.
          Η Αλβανία έχει επικυρώσει την Σύμβαση Πλαίσιο του Συμβουλίου της Ευρώπης για την προστασία των Μειονοτήτων με τον νόμο αρ. 8496 ημ. 3.6.1999. Το άρθρο 15 αυτού του νόμου δεσμεύει το Αλβανικό κράτος για την συμμετοχή στις δημόσιες υπηρεσίες , των ατόμων που ανήκουν σε μειονότητες, στην πολιτιστική, κοινωνική και οικονομική ζωή , κυρίως στις μειονοτικές περιοχές.
          Οι εκπρόσωποι της ΕΕΜ στην Αλβανική Βουλή πρέπει να απαιτήσουν   την τροποποίηση των νόμων  αυτών για να έχουμε συμμετοχή στις δημοσιές υπηρεσίες βάση του πληθυσμού των Ελλήνων, βάση πόλεων, Νομών, Περιφερειών και Επικρατείας.
           Αλλά αυτό που επείγει είναι ο ειδικός νόμος για τις Μειονότητες. Πάντα βάση της Αλβανικής νομοθεσίας  και της Σύμβασης Πλαισίου για την προστασία των Μειονοτήτων που έχει υπογράψει η Αλβανία, οι εκπρόσωποι της ΕΕΜ στην Αλβανική Βουλή πρέπει να απαιτήσουν   να ψηφιστεί ειδικός νόμος για τις Μειονότητες.
           Αναφέρομαι στο “πρέπει” για τους εκπροσώπους της ΕΕΜ  γιατί μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει μια επίσημη αίτηση προς στην Αλβανική Βουλή για την διεκδίκηση όλων των δικαιωμάτων μας.
          Στην Αλβανική Βουλή ψηφίζονται διάφοροι νόμοι χωρίς να καταλαβαίνει ο απλός μας πολίτης τι κινδύνους κρύβουν αυτοί για την ΕΕΜ.

         Προτείνω προς τους εκπροσώπους της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, αλλά ειδικά προς την Ελληνική Κυβέρνηση, την συγκρότηση ενός νομικού γραφείου στα Τίρανα που να αποτελείται από πετυχημένους νομικούς και δικηγόρους  για την παρακολούθηση κάθε νομοσχεδίου που πάει για ψήφισμα στη Βουλή και το πιο σημαντικό να ετοιμάζει προσχέδια για νόμους που θα αφορούν την Εθνική Ελληνική Μειονότητα της Αλβανίας. Καλύτερα αργά παρά ποτέ.
 Αυτό το γραφείο να υπερασπίζει κάθε υπόθεση που έχουν η Επαρχίες μας με θέμα το περιουσιακό (η αρπαγή κοινοτικών και ιδιωτικών περιουσιών από ψευδής πρώην ιδιοκτήτες). Και το σημαντικότερο να μελετήσει και να ασχοληθεί με όλες της υποθέσεις που αφορούν την επιστροφή περιουσιών στον χώρο της ΕΕΜ.
           Επίσης  να προειδοποιεί όλους τους βουλευτές Ελληνικής καταγωγής , για  ποια προσχέδια δεν πρέπει να ψηφιστούν στη Βουλή, όταν διαπιστώνονται επικίνδυνοι για την ΕΕΜ.   


Πηγή: www.nomikografeio.blogspot.com
Τα Νέα Βορείου Ηπείρου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου