ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΔΡYΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ , ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ & ΚΟΝΙΤΣΗΣ
Αριθ. Πρωτ. 52
Εν Δελβινακίω τη 5η Αυγούστου 2013
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 165η
ΘΕΜΑ: «Και συ Υιέ και Θεέ μου, παράλαβέ μου το πνεύμα».
Αγαπητοί μου Χριστιανοί,
-Α-
Μια ζωή, η ζωή της Υπεραγίας Θεοτόκου, ζωή γεμάτη δοκιμασίες, αλλά και χαρές και ευλογίες, μια ζωή απόλυτης υπακοής στο θέλημα του Θεού, έφθασε ήδη στο τέρμα της. Ο ιερός υμνογράφος παρουσιάζει την Παναγία να προσκαλή τους Αγίους Αποστόλους να κηδεύσουν το πανάχραντο σώμα της στην περιοχή της Γεθσημανή. Ύστερα, απευθύνεται στον Ιησού Χριστό. Τον ονομάζει Υιό της, αλλά και τον παραδέχεται και Θεό της. Και του ζητάει να παραλάβη την ψυχή της στην επουράνια Βασιλεία Του. Λέει το θαυμάσιο αυτό τροπάριο : «Απόστολοι εκ περάτων, συναθροισθέντες ενθάδε, Γεθσημανή τω χωρίω κηδεύσατέ μου το σώμα · και συ Υιέ και Θεέ μου, παράλαβέ μου το πνεύμα». Ώρες ιερές για τους Αγίους Αποστόλους. Με θαυμαστό τρόπο συγκεντρώθηκαν στην Γεθσημανή για να τελέσουν την εξόδιο ακολουθία στην Μητέρα του Διδασκάλου τους, η οποία, όμως, ήταν και δική τους μητέρα. Διότι όλο αυτό το διάστημα των τριών ετών. που εμαθήτευαν κοντά στον Χριστό, η Παναγία σίγουρα τους περιέβαλλε με αγάπη και με μητρική στοργή. Έτσι, τώρα, ως ελάχιστο «αντίδωρο» της προσφοράς της, οι Απόστολοι τελούν την κηδεία του σεπτού σκηνώματος της Παναγίας.
-Β-
Συνήθως, όταν ακούμε για την κηδεία κάποιου προσφιλούς μας προσώπου, μας καταλαμβάνει στενοχώρια και θλίψη. Γιατί, έστω και προς καιρόν, χάνουμε τον άνθρωπό μας. Η Κοίμηση, όμως, της Θεοτόκου όχι μόνο δεν προκαλεί πόνο και θλίψη, αλλά αντίθετα είναι πηγή χαράς και αγαλλιάσεως για τους ορθοδόξους χριστιανούς. Από τη στιγμή, που Εκείνη άφησε τα επίγεια και επορεύθη στα επουράνια, έγινε η στοργική μας μητέρα που προσεύχεται για μας και μεσιτεύει προς τον Υιό της, ώστε να μας προφυλάσση και να μας σώζη από τις δύσκολες περιστάσεις και τα δεινά, που αναπόφευκτα όλοι μας συναντάμε στην καθημερινή μας ζωή. Γι’ αυτό και υπάρχουν τόσοι Ναοί, τόσα Μοναστήρια και εξωκκλήσια και προσκυνητάρια, τα οποία έχει ανεγείρει ηευλάβεια των χριστιανών προς την Παναγία. Και όταν τελούνται οι Θεομητορικές Εορτές πλήθη εορταστών σπεύδουν να εκκλησιασθούν, να μεταλάβουν, αφού πρωτύτερα, βεβαίως, έχουν ειλικρινά εξομολογηθή, να προσκυνήσουν τις θαυματουργές εικόνες της Θεομήτορος.
-Γ-
Αυτό, ακριβώς, κάνουμε και μεις, στο πανάρχαιο Μοναστήρι της Μολυβδοσκέπαστης. Χρόνια τώρα, δεκαετίες ολόκληρες, έρχονται πλήθη χριστιανών στην Αγρυπνία του Δεκαπενταυγούστου, την οποία είχε καθιερώσει ο αοίδιμος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κυρός ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ. Έρχονται οι χριστιανοί, να προσευχηθούν, να αναθέσουν τα όποια προβλήματά τους στην Παναγία. Έρχονται να ηρεμήσουν μέσα στην ησυχία της νύχτας. Έρχονται να εξομολογηθούν, να λειτουργηθούν, να μεταλάβουν των Αχράντων Μυστηρίων, να πάρουν την ευλογία και την χάρη του Ουρανού.
-Δ-
Έρχονται, όμως, οι χριστιανοί και για έναν επί πλέον λόγο : Να ακούσουν, βέβαια, από το στόμα του Επισκόπου λόγους παρακλήσεως και χριστιανικής οικοδομής, αλλά και να έχουν μια σαφή και ξεκάθαρη πληροφόρηση γύρω από τα εθνικά μας θέματα : Βόρειος Ήπειρος, Κύπρος, Αιγαίο, Θράκη είναι μερικά από τα ζητήματα, τα οποία έχουμε χρέος να γνωρίζουμε. Γιατί έχει λεχθή, ότι «λαοί που αγνοούν την εθνική τους ιστορία είναι καταδικασμένοι σε αφανισμό». Ειδικώτερα, στην Ελλάδα, όπου η Εκκλησία και το Έθνος συμπορεύονται, αιώνες τώρα, μέχρι σήμερα, πρέπει να έχουμε αδιάλειπτο ενδιαφέρον για τα ζητήματα της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού.
-Ε-
Η Αγρυπνία θα αρχίση στις 9 το βράδυ της 14ης Αυγούστου και θα ολοκληρωθή, συν Θεώ, γύρω στις 5 με 5.30 το πρωί της 15ης Αυγούστου, με την αρχιερατική Θεία Λειτουργία. Αργότερα θα τελεσθή και δεύτερη Θεία Λειτουργία.
Στους κρίσιμους καιρούς, που περνάμε, είναι όλως απαραίτητη η παρουσία και η συμμετοχή των χριστιανών μας. Θα συναντηθούμε στον ευλογημένο χώρο του Μοναστηριού, για να χαρούμε, κυρίως πνευματικά, την μεγάλη Θεομητορική Εορτή του Δεκαπενταυγούστου. Τα έτη σας να είναι πολλά, καλά και άγια. Η Παναγία να σας χαριτώνη και ευλογή.
Διάπυρος προς Χριστόν ευχέτης
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† Ο Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης Α Ν Δ Ρ Ε Α Σ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου