Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2011

Εμείς οι Βλάχοι ήμασταν πάντα Έλληνες


(απόσπασμα από  την ομιλία του πρώην βουλευτή του ΚΕΑΔ και πρόεδρου Συλλόγου Βλάχων Αλβανίας Χρήστου Γκότση στο συνέδριο της Π.Ο.Α. στα Γιάννινα το 2005) 

Παρόλο που έχω 15 χρόνια που ασχολούμαι με το θέμα των Βλάχων, παρόλο που ήξερα από τα παιδικά μου χρόνια πως είμαι Βλάχος, όπως ήξερα καλά από τον παππού μου, τη γιαγιά μου ότι είμαι Έλληνας, παρ’ όλα αυτά δυσκολεύομαι να αναφερθώ εκτενώς.

  Εάν θα ήταν ο Αχιλλέας Λαζάρου, για το θέμα αυτό, θα το είχε πολύ εύκολο: Το λεω αυτό εάν εγώ ο Βλάχος από Αλβανία Χρήστος Γκότσης τόσα χρόνια που ασχολούμαι με το θέμα, που διαβάζω ιστορικά βιβλία, κοντά στον Ελληνισμό, αγαπάω τον Ελληνισμό, ξέρω τόσο λίγα για την ιστορία και την προσφορά των Βλάχων για την Ελλάδα, φανταστείτε οι απλοί βλάχοι πόσα θα ξέρουν;

   Η προσφορά  των Βλάχων για την Ελλάδα και τον Ελληνισμό είναι μεγάλη.
  Οι Βλάχοι ήταν πάντα Έλληνες. Απ’ εδώ από την Ήπειρο έχομε ξεκινήσει κι έχομε πάει σ’ όλον τον κόσμο. Μετά από τόσες αποδοκιμασίες, μετά από το κάψιμο της Μοσχοπόλεως τις προπαγάντδες της Ρουμανίας, της Φίρωμ και Αλβανίας που ήθελαν να κόψουν τους Βλάχους δήθεν σαν ένα ξεχωριστό έθνος, οι Βλάχοι άντεξαν, αλλά ακόμα ταλαιπωρούνται.

  Εμείς αλήθεια έχουμε τη βλάχικη γλώσσα, αλλά η επίσημη γλώσσα μας είναι η ελληνική. 
Ο Γαβριήλ Μοσχοπολίτης είπε μια φορά στην νέα ακαδημία Μοσχοπόλεως:
‘‘Εσείς οι λαοί  είστε στο βαθύ  ύπνο της αμαθείας ρωμαϊκιά γλώσσα  μάθετε, μητέρα της  σοφίας’’

  Ο Ελληνισμός  της Αλβανίας αποτελείται από τους βλαχόφωνους και ελληνόφωνους Έλληνες. Βάζω πρώτα τους βλαχόφωνους, γιατί είμαστε περισσότεροι.



Το σχόλιο μας: Αναρτήσαμε αυτό το άρθρο για να θυμηθούμε τι έλεγε ο κ. Γκότσης μέχρι πριν από λίγα χρόνια, με αφορμή δημοσιεύματα που γράφουν για την παρουσία του πρώην βουλευτή του ΚΕΑΔ σε σύναξη στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας, με θέμα  την ενίσχυση της προπαγάνδας περί ρουμάνικης καταγωγής των Βλάχων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου