Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2012

Ίμια 31 Ιανουαρίου 1996 - 16 χρόνια μετά


Επιμνημόσυνη δέηση στη μνήμη των πεσόντων αξιωματικών της Ναυτικής Αεροπορίας στα Ίμια, Παναγιώτη Βλαχάκου, Χριστόδουλου Καραθανάση και Εκτορα Γιαλοψού, την 31η Ιανουαρίου 1996, τελέστηκε σήμερα στη Διοίκηση Ελικοπτέρων Ναυτικού (Κοτρώνι-Μαραθώνας).
Το παρών έδωσαν ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Αμυνας, Γιάννης Ραγκούσης, ο υφυπουργός Εθνικής Αμυνας, Κωνσταντίνος Σπηλιόπουλος, ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Κ. Χρηστίδης, ο αρχηγός ΓΕΣ αντιστράτηγος Κ. Ζιαζιάς, ανώτατοι Αξιωματικοί, καθώς και συγγενείς των πεσόντων αξιωματικών.
Μετά το πέρας της επιμνημόσυνης δέησης ακολούθησε κατάθεση στεφάνου στο μνημείο των πεσόντων της Διοίκησης Ελικοπτέρων Ναυτικού (ΔΕΝ).
«Παρά τα χρόνια που πέρασαν κανείς δεν πλήρωσε ακόμη για την κρίση και το αίμα των ηρώων», αναφέρει σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Πανελληνίου Αρματος Πολιτών Γιάννης Δημαράς, τονίζοντας πως «οι ένοχοι της "ηθικής παράδοσης" και ηθικοί αυτουργοί της απώλειας των τριών αξιωματικών μας πρωταγωνιστούν και σήμερα στα πολιτικά πράγματα της χώρας περισσότερο θρασείς και εριστικοί από τότε».
naftemporiki.gr

newsbomb.gr: Αποκάλυψη για προδοσία στα Ίμια

Του Κώστα Χαρδαβέλλα
Ποιοι άφησαν τους Τούρκους να ανέβουν στην ελληνική βραχονησίδα

Μετά 16 χρόνια από τη νύχτα των Ιμίων για πρώτη φορά σήμερα το newsbomb αποκαλύπτει μια φοβερή αλήθεια για την προδοσία που έγινε σε βάρος της Ελλάδας τις ώρες της μεγάλης κρίσης με την Τουρκία.
Δύο ελικόπτερα του ελληνικού στρατού ΑΗ–64Α plus Aπάτσι εξοπλισμένα με 16 ρουκέτες Hellfire που θα μπορούσαν μόνο με την παρουσία τους να εμποδίσουν κάθε τουρκική επιχείρηση στα Ίμια, καθηλώθηκαν από την τότε ηγεσία του υπουργείου Άμυνας στην Σαντορίνη και δεν πέταξαν ποτέ για τα Ίμια τις κρίσιμες ώρες της εμπλοκής με την Τουρκία, επιτρέποντας έτσι στους Τούρκους κομάντος να ανέβουν και να καταλάβουν για λίγες ώρες την ελληνική βραχονησίδα.
Έξι μήνες πριν τη νύχτα των Ιμίων (Αύγουστος 1995) η Ελλάδα παραλαμβάνει τα πρώτα επιθετικά ελικόπτερα Απάτσι (μέχρι τον Ιανουάριο του 1996 είχε παραλάβει και τα 20 της συμφωνίας) και τα εντάσσει στο 1ο Τάγμα Επιθετικών Ελικοπτέρων στο Στεφανοβίκι Μαγνησίας.
Από τις πρώτες ώρες της κρίσης στα Ίμια (29 Ιανουαρίου 1996) δύο Απάτσι φορτωμένα με αντιαρματικά βλήματα αέρος – εδάφους HELLFIRE απογειώνονται από το Στεφανοβίκι με εντολή από το ΓΕΣ και προσγειώνονται στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης με αναμενόμενες εντολές για άμεση δράση.
Το αεροδρόμιο της Σαντορίνης είναι η πλησιέστερη αεροπορική βάση στα Ίμια.
Πέρα από τις ρουκέτες το πυροβόλο M-230 των 30 mm που βρίσκεται στο ρύγχος του ελικοπτέρου πρέπει να εφοδιαστεί με ανάλογα βλήματα.
Λίγο πριν απογειωθούν όμως διαπιστώνεται ότι τα αναγκαία βλήματα των 30mm δεν υπάρχουν στις αποθήκες στο Στεφανοβίκι γιατί δεν είχαν παραληφθεί ακόμα.
Το πρόβλημα λύνει ο τότε διοικητής της 114 Πτέρυγας Μάχης στην Τανάγρα απ' όπου επιχειρούν τα μαχητικά Μιράζ 2000 που έχουν πυροβόλα DEFA 554 επίσης των 30mm κι έχουν ανάλογα βλήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τα πυροβόλα των Απάτσι.
Έτσι τα δύο ελικόπτερα με 16 πυραύλους αέρος-εδάφους Hellfire και πυρομαχικά για τα πολυβόλα τους προσγειώνονται αργά το βράδυ της 29ης Ιανουαρίου του 1996 στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης.
Ετοιμοπόλεμα για πτήση τη νύχτα κάτω από ακραίες καιρικές συνθήκες τα δύο ελληνικά Απάτσι θα μπορούσαν μέσα σε 10-15 λεπτά να φτάσουν στα Ίμια από τη Σαντορίνη.
Αλλά δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ παρά τις επίμονες και αγωνιώδεις εκκλήσεις των πιλότων τους να ξεκινήσουν για τα Ίμια τη νύχτα της απόβασης των Τούρκων στην ελληνική βραχονησίδα.
Η απάντηση από το υπουργείο Άμυνας ήταν: «Παραμείνετε στη θέσης σας αναμένοντας εντολές»
Αλλά οι εντολές δεν ήρθαν ποτέ και η μεγάλη προδοσία της νύχτας εκείνης είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθούν οι «γκρίζες ζώνες» στο Αιγαίο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου