Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2012

Η δημοπράτηση του κόμβου Άρτας προάγγελος επανεκκίνησης της Ιόνιας Οδού


Έγινε χθες και αναμένεται η κατασκευή εντός του 2013…

Εκπτώσεις στα διόδια της Εγνατίας μελετά η Κυβέρνηση • Κόμβο στην ανατολική πλευρά του Λεκανοπεδίου Ιωαννίνων ζητά ο Μιχ. Κασσής

• Μπορεί η Κυβέρνηση να ήρθε σε συμφωνία με τους παραχωρησιούχους για την επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών αξόνων και κυρίως των δυο που έχουν Ηπειρωτικό ενδιαφέρον (Ιόνιας Οδού και Ε65), ακόμη όμως παραμένει μεγάλο αγκάθι και ερωτηματικό τι μέλλει γενέσθαι στις διαπραγματεύσεις με τις Τράπεζες, που θα γίνουν στις αρχές του έτους. 


Παρ’ όλα αυτά, ως προάγγελος επανεκκίνησης της Ιόνιας Οδού, μπορεί να χαρακτηριστεί η χθεσινή δημοπράτηση του ανισόπεδου κόμβου της Άρτας, που είχε μείνει ημιτελής, μετά τη διάλυση της πρώτης εργολαβίας. Πρόκειται για το έργο, που θα συνδέσει τον περιφερειακό δρόμο Άρτας με το τμήμα Άγιος- Δημήτριος Σελλάδες, τα οποία αποτελούν τμήματα της Ιόνιας Οδού. 

Σε πέντε μήνες…
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 10.100.000 ευρώ (με ΦΠΑ) και προσφορά κατάθεσαν 9 εργοληπτικές επιχειρήσεις. Προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε η εταιρία Ηλιοχώρα ΑΕ, με μέση έκπτωση 34,67%. Το έργο έχει συνολική προθεσμία εκτέλεσης 5 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη εργολαβία είχε διαλυθεί το καλοκαίρι του 2011.
«Μετά την επανεκκίνηση των εργασιών στο λιμάνι Ηγουμενίτσας, την δημοπράτηση της γέφυρας Περιστερίου, με την οποία ολοκληρώνεται η Εγνατία οδός, και την κατ’ αρχήν συμφωνία με τους παραχωρησιούχους της Ιόνιας οδού και του Ε-65, ένα ακόμα σημαντικό έργο για την Δυτική Ελλάδα και ειδικότερα για την Ήπειρο αποκτά ανάδοχο» ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Γιαννιώτης αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Σταύρος Καλογιάννης.

Τα διόδια… 
Στο μεταξύ, «παράθυρο» εκπτώσεων στα διόδια της Εγνατίας, για τους συχνούς χρήστες του δρόμου, άνοιξε ο κ. Καλογιάννης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της Άννας Ασημακοπούλου, βουλευτή Ν.Δ. Ιωαννίνων. 
Όπως αναφέρεται στην απάντηση, το Υπουργείο εξετάζει διάφορες λύσεις για τα διόδια, λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλες τις παραμέτρους αλλά και την δύσκολη σημερινή οικονομική περίοδο, χωρίς όμως να παραβλέπονται οι δεσμεύσεις της Κυβέρνησης στο θέμα των αποκρατικοποιήσεων. 
«Στους πέντε εν λειτουργία σταθμούς διοδίων της Εγνατίας μελετάται η δυνατότητα εφαρμογής εκπτωτικής πολιτικής σε όλους τους συχνούς χρήστες. Στόχος του Υπουργείου είναι η εφαρμογή των ηλεκτρονικών διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας, συμπεριλαμβανομένης της Εγνατίας Οδού.  Όμως το έργο αυτό απαιτεί μεγάλο χρονικό διάστημα για την εφαρμογή του και, δυστυχώς, σχετική προεργασία δεν υπήρξε» αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο κ. Καλογιάννης. 
Να σημειωθεί, ότι στην Εγνατία Οδό προβλέπεται, από το 2000, η τοποθέτηση και λειτουργία 13 σταθμών διοδίων, οι οποίοι έπρεπε να τεθούν σε λειτουργία με την απόδοση σε κυκλοφορία του άξονα, την άνοιξη του 2009. Μέχρι σήμερα λειτουργούν μόνον 5 σταθμοί, σε μήκος 670 χιλιομέτρων, ενώ οι πρώτοι σταθμοί στην Περιφέρεια Ηπείρου λειτούργησαν στα τέλη του 2011, σε Μαλακάσι (μετά το Μέτσοβο) και στην Τύρια. 

Ο κόμβος… 
Τέλος, με ερώτησή του προς τους Υπουργούς Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης (κ.κ. Λιβιεράτο και Χατζηδάκη) ο ανεξάρτητος βουλευτής Ιωαννίνων Μιχάλης Κασσής, ζητά την κατασκευή κόμβου της Εγνατίας Οδού, στο ανατολικό κομμάτι του Λεκανοπεδίου, μετά τη γέφυρα του Αράχθου και πριν την σήραγγα του Δρίσκου, εκεί όπου η Εγνατία συναντά την πάλαια Εθνική Οδό Ιωαννίνων Θεσσαλονίκης. 
Ο κ. Κασσής ρωτά τους Υπουργούς, τι προτίθενται να κάνουν για την αποσυμφόρηση του Λεκανοπεδίου Ιωαννίνων και αν θα υιοθετήσουν τη λύση του κόμβου, ενώ ζητά να μάθει εάν προτίθενται να εντάξουν την κατασκευή του έργου στο ΕΣΠΑ. 
Σύμφωνα με τον Γιαννιώτη βουλευτή, η κατασκευή του κόμβου, «θα συμβάλει στην γενικότερη ανάπτυξη της περιοχής, καθώς θα λειτουργήσει η υφιστάμενη Εθνική Οδός ως παρακαμπτήρια της πόλης των Ιωαννίνων, αλλά και του Νοτιοανατολικού Λεκανοπεδίου. Επίσης, με την υιοθέτηση της λύσης αυτής θα έχουμε καλύτερη σύνδεση με το Αεροδρόμιο, το οποίο θα δέχεται πλέον και διεθνείς πτήσεις, αλλά και με την βιομηχανική περιοχή, αποφεύγοντας το κέντρο της πόλης».


ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου